Ahad, 22 Mac 2020

MINDA BOLEH DI KAWAL

Dulu aku tak sangka minda kita sebenarnya boleh dikawal,diacu dan dibentuk. Namun bila aku dh dewasa aku faham dan setuju.

Apa sahaja yang kita dimomokkan setiap hari kita aku letak dalam kepala kita dan itu yang akan kita pegang . 

apa sahaja kalau hari hari kita dicakapkan perkara tersebut dia akan tertanam dalam diri .
maka sebaiknya kita berhenti dengan perkara yang tak elok ..sebab lama lama akan berbekas di hati .

aku bagi satu example.

katakan ko jumpa seseorang , dan orang tu hari hari akan cerita kan keburukan si B, walaupun ko tak kenal si B tak semena mena ko akn rasa benci pada si B ..kerana hari hari ko dimomokkan utk benda si B . macam nilah gamaknya askar kena touture hari hari ..maka itulah yang dia pegang sampai bila bila..

seorang mak tak boleh momokkan satu perkara buruk pada anak lama kelamaan itu yang dia akan ingat dan kenang.

hmmmm....bahaya kan . 

lebuhraya utara selatan ketika kawalan pergerakan tiada langsung kereta.. jalan clear sahaja ...
lagi satu aku nak pesan macam mana kalau nak tahu kita ni ada penyakit hati 
atau lebih tepat dengki .

bila kita nak nikmat seseorang hilang padanya, atau mudah nak ingat SMS, susah tengok orang senang, senang tengok orang susah! KALAU ADA PERASAAN MACAM NI MAKSUDNYA KITA ADA PERASAAN DENGKI HATI...

hati hati ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...