Rabu, 25 Mac 2020

Sambal Air Fryer

Resepi sambal terasi  Air Fryer

Terasi tu maksudnya apa ya? 
Maksudnya sambal cili.
Ada banyak resepi 
Tapi yg aku guna ni aku cilok versi sambal ayam penyet

Bahan bahan:
Cili padi hijau
Cili padi merah
Cili rawit( indon guna mmg pedas gila ) kat cameron aku penah jumpa.. cili paling pedas didunia namanya
Tomato
Belacan
Bawang merah 
Bawang putih
Gula 
Garam

Semua ni korang agak agak je nak banyak mana ...


ok korang goreng dalam air fryer macam tu semua ,kemudian blend masa blend tambah minyak masak ...kiranya minyak ganti air lah utk blend bahan bahan tu

kemudian terus masak atas dapor..masa ni tak perlu letak minyak lagi ..nnt minyak masa kita blend tu akan keluar..sdah nampak macam yg aku buat ni baru korang perasa kan dengan garam dan gula .
ini hasilnya

Ok bahan bahan ni korang masukkan dalam bekas , letak minyak masak dalam dua sudu, kemudian masukkan dlm airfryer aku buat dalam 15 minit 170



2 ulasan:

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...