Selasa, 7 Julai 2020

REVIEW VACUM DYSON

oklah ..aku ni review akan menjadikan akulah org pertama review dyson vacum tak best ..hahah...ko rasa?

ok ok..macam ni vacum aku ni sampai semalam . terus anak aku chargekan ..sepatutnya kali pertama charge adalah lima jam ..next 3.5 jam ..oklah ..

vacum ni kekuatannya pada suction kalau kuat mmg puas hati ..kalau tak kuat mmg hampeh..! so ..review ikhlas aku yang baru guna sehari ..hari lepas ni review aku akan berubah ..hihi..

SUCTION

kekuatan vacum dia utk maximum level mmmg superb!!!! tapinya lagi kuat suction ko guna lagi cepat bateri habis ! eh! apsal org tak cite part ni ...asyik tekan kan boleh vacum 60 minit ..,boleh vacum 60 minit ..boleh vacum 60 minit ....kalau boleh vacum 60 minit tu sekiranga pakai mode paling rendah ..dan mode paling rendah ni mmg ..gulp! pada aku biasa anggttt! ..so sib baik ada level kedua ..so aku prefer pakai level kedua dr ketiga ...

CORDLESS

part ni aku suka sebab sekelip mata ko nak vacum ko capai terus vacumm..tak payah ko fikir nak tarik wayar cucuk plug pastu vacum pun area wayer sampai,, yang wayer tak sampai lain taun ko vacumm!..so sebelum pegi sek aku sempat lah vacum satu kali ..oklah ...

PRESENTABLE

ko sangkut je kat tempat ko nak vacum tu area tempat paling sennag ko capai! setel..so bila bila ko nak vacum capai je...

so memandangkan aku beli ni V10 ..so mmg takde nampak bateri dia tu macam V11..yg ni harga dia dalam RM3390 kot..yangV10 ni hampir nak ke V11 tapi V11 lagi power..ada eco mode..dan ada tunjuk filter dia kena tukar ..so ada indicator ni kita alert sikit ..taklah pakai taram je..

dan harga nya masya Allah ..yg aku beli ni mmg mengucap panjang! Allahu akbar ...

tp sebab aku ni patern nak terbaik dlm apa yg aku beli ..paling tidak dlm best ranking so aku beli lah vacum ni ..tapi tapi..in case korang belum beli ..aku suggest belilah yang suction dia kuat walaupun regenya murah ..banyak kat lazada ..jenama airbot bagai ...sebab feel dia lepas vacum tak lah power gila benda ni ..eh!korang faham tak maksud aku ...

sebenarnya kan ade je harga lagi murah dari official store dia ..RM2999 tapi hakak ni jenis takut ..sat g rosak kang macam mana ...

takkan ko nak pakai setahun je kan ..mesti nak pakai lama ..kalau boleh nilah vacum yang terakhir ko beli ...pastikan setiap sen yg ko keluarkan bernilai ..gitu!..

tapikan kalau ko jenis yakin ..ada je kat FB jual harga kilang ..dalam RM2300 dah dapat V11..korang cuba search kat FB ..Dyson kilang ..termasuklah ..kalau ko beli kat SengHeng , kat Harvey Norman mmg inilah regenya ...

so hakak ni rasa oklah ..oklah ..beli sebab senang tak payah pikir wayar dia panjang mana ..ko vacum je..


ni apa yang korang akan dapat ..kepala tu semua utk function yang berbeza ...ada utk carpet dan ada utk  lantai biasa..

ni nyawa dia ...ko kena cahrge dia nilah kalau habis guna

semua adik beradik dia ...

tempat nak charge dia ..tu boleh sangkut kat dinding ..akak tak sangkut lagi

paling senang nak cantum benda benda ni ...ikut kaler merah tu ...masuk je insya Allah senang ...

oklah ..aku tak kata best gila ..tapi taklah kecam ...tapi part sedut hama tu mmg betul sekiranya guna level 3..sekian ! 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...