Ahad, 9 Mei 2021

pengalaman beli no plat sendiri

Kalau korang nak bel no plat dah boleh beli sendiri kat web mysikap.

aku tadi baru beli no plat AMA dengan harga rm310

rm300 harga no

rm10 harga khidmat tender.

tadi aku bayara saman sekali RM100

bila aku check rupanya aku ada 7 saman kereta ALA aku dengan BJJ. aku dh agak dh yang BJJ ni suami aku yang bawak ..semua speed trap sebab bawak laju . adoiii

ALA aku ada satu lagi saman.

tadi habis jugak lah 410 sekadar beli no plat dan bayar saman ! ceh!. adoi ...

https://public.jpj.gov.my/public/login.zul

yang lecehnya kena daftar bagai ..lepas tu nak create password baru bukan main payah kena masukkan huruf besar huruf kecik nombor dan aksara @#$%& pening aku ..

tapi lepas tu senang je nak beli no plate bayar pun pakai maybank2u je ...lega..

kalau boleh beli no plat ni berapa lama kena gantung ..tak silap aku 2 tahun . 

nnt kena call jpj


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...