Khamis, 27 Oktober 2022

Terengganu 2022- Day 1

Assalammualaikum Day 1 di Terengganu ...kami bangun dan pergi cari makanan utk breakfast..tak jumpa warung yang best ..cuma kedai ni jual nai bungkus..sebab nak cepat ..kami beli je nasik bungkus ni ...ada nasi dagang, nasi berlauk, nasi lemak dan lain lain ... kuih pun ada macam macam jenis

suami dan Imran solat Jumaat di Masjid Zainal Abidin ni

masa sebelum turun kereta aku mengamuk taknak makan ..sebab ingat kedai india ..rupanya kedai Islam ..nama D Naj Nasi Daun Pisang
sebelum tu kami makan di nasi daun pisang D Naj di Pekan kuala terengganu..ni rekemen by Prof Zul Kadir, kawan sama sama main tenis suami aku ..tapi kami makan rasa biasa je taklah sedap sgtt...oklah...

perkhidmatan basikal ni kena bayar dan ada qr code yang kena scan ..lokasinya dekat Pasar Payang

keluar pasar payang nampak DrawBridge ni apa lgi ..kami bergambar puas puas, masa ni tengah hari mmg takde sapa nak dtg sini bergambar..

ada tempat ni ..kami pun bergambar lagi ..

banyak makanan terengganu di jual yang mungkin kami tak jumpa di tempat lain ..tapi sebab tak biasa makan kami beli pun ..beli benda yang biasa kami beli je ...

hari pertama duduk je ..sebab jumaat banyak kedai tak bukak ..tp ahad ramai orang

dr jauh nampak tulisan nama Allah ni..kalau kat IPOH tulis IPOH besar besar

lepas kami ke pasar payang sebab keadaan yang sgt tak selesa kami balik homestay ..aku nak bersalin pakaian terlebih dahulu ..cadangnya petang nak keluar balik ..tapi tak ..kami tidur sampai maghrib dan lepas maghrib baru keluar pergi makan ..makan malam anwar belanja total makan RM105...tak best sgt makan malam ni ..ermm..aku share nasi goreng paprik dengan Iyad

so pengalaman hari pertama yang mensia sia kan masa yang ada esoknya kami rancang betul betul nak ke mana ..

so esoknya kami ke Masjid Kristal, Muzim Negeri , Pok Nong ICT dan pantai Tok Jembal.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...