Ahad, 3 April 2016

london dan Abah

bila nk pergi ke luar negara pertukaran matawang sgt penting...fuh!! kt sini mak berpeluh sikit..ok..mmg rezeki Allah nak bagi ..bayangkan masa nak book ticket tu langsung tak terpikir pasal matawang..kan ke mahal..org kata ..harga minyak pun tengah turun...

tapi bila check balik ..alhamdulillah ada peningkatan nilai malaysia ..harapnya akan terus kukuh selamanya...yg terbaru..

4/4/2016

1 euro = rm4.41
1 british pound = rm5.51

terkejut jugak bila baca blog ada yg pergi europe tahun 2015 1 euro bersamaan 5.5rm

so kira kira balik kos hotel yang akan bayar di sana nnt akan ada berkurangan sebab dia kata ikut matawang asal. harap terus mengukuh...

dalam pada sibuk hal london paris ni ..tetiba teringat abah yg kurang sihat. masa book ticket lgsg tak terpikir ..hanya nampak harga tiket murah sahaja.

semalam kami bergegas balik kuala kangar dlm pukul 230..dan pukul 630 kami dh sampai kuala kangsar ..laju tak lajunya hafidz bawak...

dan semalam masa picit kaki abah aku nak sgt peluk abah ..aku syg sangat abah...aku baring dan peluk abah seketika..mak dan hafidz tengok je ..aku takut aku tak dapat lagi peluk abah...bah dah makin uzur..badan terlalu kurus.. abah dh tak makan ..takde selera..kalau dulu abah akan sembunyi makanan kesukaannya ..tp tidak lagi sekarang ..abah tak sama macam dulu..abah sedang sakit ..bermujahadah melawan ujian untuk bertemu Allah.

aku harap abah akan pergi dlm husnul khatimal pengakhiran yg terbaik utk abah..semoga Allah terima abah dlm kedaan paling diredhai Allah  swt. hilangkan kesakitan abah ..dan jauhkan abah drpd gangguan syaitan yg mahu menyesatkan abah drpd mengingati Allah
ya Allah terima lah ayah ku sebaiknya .dia lah yg mendidikku dialah yang mengajar ilmu agama kepadaku ..ya Allah abah ini yg menghantarku ke sekolah agama..abah ini yg mahu aku bljar agama..abah ini yg bangga dengan pencapaian ku ..Ya Allah tedhailah abah ku ..permudahkanlah urusannya

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...