Ahad, 12 Februari 2017

Korea..mungkin kah kita bertemu


perancangan demi perancangan ..akhirnya tiket telah dibeli...dan Allah tentukan aku akan bersama Rabia ke Korea..teman baik walaupun kami tidak kerap bersama ..kerana aku di melaka dan rabia kerj di KL..

tiket yang ditempah berharga Rm1100 lebih..tidak sampai 1200 dan kami macam kebiasaan org lakukan tak ambik lugagage tapi ambik makan ..apalah nikmatnya berjalan kalau tak dpt makan makan...

aku book hotel yg agak sederhana dan murah ..berharga RM199 utk dua malam dua org..murah habis ni..dan bila aku jenguk harga hotel di website nya ..harga menjangkau rm139 seorg satu malam..refer sini www.hostelkorea.com .wow..ini sudah banyak murah...dan aku book hauendae Hostel di Busan ..satu malam ..The May Hotel pada malam yg akhir..bajet kami hanya sorang rm217 untuk 4 malam di Seoul .

Nak dikatakan beruntung masih terlalu awal..sebab kami belum melihat sendiri bagaimana bilik tersebut..

seperti kebiasaan aku book menerusi Traveloka..dengan menggunakan kupon dan satu bilik satu ID..supaya dapat banyak diskaun ..

bayang kan hotel pertama : dpat diskaun rm50
hotel kedua : rm40
dan hotel ketiga dalam : 30

sini sahaja dh jimat hampir rm 120

oklah ..dan yang paling aku excited bila ..aku akan ebrjumpa cik sakura di bumi Korea! yeay..

hahah..terima kasih ummu hani sudi balas mesej aku .dan berjanji nak jumpa aku..so aku plan nak bagi ummu ikan bilis dan beberapa rencah masakan melayu serta belacan..tp tak pasti muat atau tak luagege aku tu

punya nak sangat g korea..aku sanggup bayar walaupun harga tiket 2k ..hhaha..seb baaik Rabia pandai godek dpt harga lagi murah



dengan ini aku umumkan kos asas flight dan hotel seorg ke korea ialah.....RM 1387 yeay!


bye!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...