Jumaat, 3 Mac 2017

iphone ..perlukah?

Sebagai seorang yang meminati blogging dan mengupload gambar dan video aku sgt memerlukan hp yg tahan lasak yang canggih utk upload apa yg aku suka..

Masalahnya perlukah aku korbankan rm3600 lebih kurang utk sebuah iphone 7 plus
uwa....mahalnya ..macam sia sia je..ini keperluan atau kehendak ni..

seumur hidup aku belum pernah pakai iphone tapi bila aku nak tgk yg tak latest cth 6 plus ke..harga nya beza sikit so dr amik yg patern lama banyak beza baik aku ambik yg baru dan yang terbaik..tambah bila baca review amanz macam hebatt banget je

Sebenarnya..isu nak beli iphone ni timbul bila aku nak g korea dan nak capture gambar yg cun cun

itu aje..kalo sebab lain macam tak pasti je..tpi masalahnya kan aku dh ada camera...buat apa nak buat masa beli iphone ..fungsi nya sama je cam phone jugak....adoi! sampai skrg aku masih berbolak balik.....

korang korang yg dh beli iphone ni aku nak tanya canggih sgt ke iphone ni
please pandangan yg waras mengikut akal sebaik baiknya..

ya Allah..ni dh berlebih lebih ni..macam hidup mewah sangat...adoiii ai..tapi bila ku tgk iphone 7 plus dan 6 plus rupanya macam samsung je ..tak nampak cam keiphonannya ..hahha..paham tak..

yg paling ketara beza iphone ni dgn telepon lain dia ade dua camera di belakang utk dapat gambar yg lebih cun..that's it!

so..macammana?

tahun 2017 beli handpon harga sebijik motor..aku baru tahu ni rege motor rupanya 

korang tunggu sama ada aku beli atau tak...

XOXOXO
updated:

yes aku beli ..dang hari ini 26 Okt 2021 aku mula tergedik gedik nak beli iphone 13pro ..sekian ! ahhahahha

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...