Khamis, 2 Mac 2017

ujian

assalammualaikum..alhamdulillah masih lagi dpt menulis blog. 4 hari lepas saya diuji allah.kereta dipecahkan tingkap dan org bawa lari handbag. Saya akur say yg cuai tp saya sudah sembunyikan handbag sebelum saya keluar dr kereta untuk jogging..saya pun dah pastikan kereta berkunci dan selamat. tapi mmg jadi kebiasaan bila jogging kita x bawa handbag masa jogging. cuma nasib saya dh nak terkena pada hari tersebut.
Nasib baik saya tidak panik, terus ke balai polis dan buat aduan. alhamdulillah esoknya ada org telefon nak pulangkan purse saya yg berisi maklumat maklumat penting.ic saya lesen ic anak anak dan kad2 insurans.cuma bag LC kesayangan saya hilang..dan tak dpt balik.Agak agaknya org yg buat kerja mencuri macam ni rasa tenang kah?
atau dia gembira dengan rezeki yg dia dapat....semoga dia dpat hidayah dan tinggalkan kerja sia-sia ini..baik kerja dengan tenaga 4 kerat drpd dia mencuri.

Allah Maha Besar ..saya doakan org tersebut mendapat pengajaran ats kejahatan yg telah dia lakukan .

betullah kita takkan tahu iman kita jika belum diuji.





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...