Jumaat, 28 Jun 2019

berat statik ...what's your plan?

memandangkan open house sana sini aku pun tak dpt kawal nafsu . dr berat cecah 65 aku dah naik 67 ...aduhh! so apa plan nak kurus balik ni?aku pun pening ni ...kena fikirkan method baru


bila aku kaji balik aku ni nk kurus dah masuk frasa ketiga

frasa satu :
dari sebelum ramadhan masa aku start bawak bekal ..dan buat puasa ganti. masa tu berat mencecah 70..dari 75


frasa dua :
bila bulan puasa dari 69 kg macam tu aku pergi 65...65.4 paling ringan .

Frasa tiga:
sekarang aku masuk frasa tiga dimana aku mulakan berta badan aku 66.7kg target 62 kg..ikutkan aku hanya perlu turunkan 4 kg sahaja lagi.

kalau aku boleh exercise sehari burn 1000 kalori seminggu aku akan turun sekilo. dan dalam sebulan aku boleh capai berat yang aku impikan ..

for sure aku kena ada gadget yang dpt kira berapa berat aku terbakarkan.

paling tidak aku kena buat 5 set tabata. utk dptkan lingkungan 1000 kalori.

perancangan dah ada cuma bagaimana nak buat .

aku pun belum buat banya kerja ni ..

1. nak siapkan rph
2.nak siapkan laman web pendidikan islamberdasarkan buku teks KSSM
3. nak buat soalan UPP2



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...