Sabtu, 8 April 2023

Atome

 Pernah dengar atome. Dia macam kita buat installment beli barang dengan atome. 

Selalunya ada tiga kali pembayaran. Masa kita nak beli tu dia dh bgtau pelan pembayaran utk tiga bulan tu. 

Cuma masa kita nak link akaun kita dengan bank tu kita kena buat satu step. Izinkan transactions online. Benda tu actually off so kena call bank utk onkan . Bahasa mudah nyalah. 

Setakat ni aku dh buat 3 pembelian pakai atome. 

Satu purse, kedua basikal Ihsan dan yg terbaru basikal Iyad.

Harga basikal Ihsan RM799, aku sayang nak gunakan cash so aku rasa setakat RM266 sebulan tak lah membebankan. 

Contoh yg aku dh bayarkan… actually yg april tu kena bayar 7April. Tapi aku setelkan awal.
Pada aku kalau kita disiplin bayar takde masalah. Jadi hal kalau kita lewat dr yg sepatutnya kena bayar. 

Sebenarnya banyak je benda benda yg pays later ni.. macam under shopee, touch and go dan lain- lain. Tapi paling aku percaya setakat ni Atome kut. 

Next nak beli ipad pulak 😆. Mungkin pada org kalau tak mampu tak layah beli. Tapi aku rasa, aku tak lah tak mampu. Cuma rasa kalau bayar 3 kali cam untung sikit. Lagipun takde penambahan harga pun.harga sama. 

Aku just share pengalaman pakai atome.ok slm 18 ramadan

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...