Rabu, 11 Mei 2016

London; tips and tricks

mmg agak mengejutkan bila rakan sekerja tahu aku hendak ke London ..aku tahu ia satu percutian yg mewah ..tapi sebenarnya kalau kalian tahu ketuahan aku pada harga ticket yg sgt murah ..1.8k utk pergi balik ...

aku kasarkan perbelanaan kami begini :

1) tiket penerbangan Oman Air : rm1800 (return)
2) penginapan di paris untuk dua malam : rm320
3) penginapan di London dua malam : rm 450
4) tiket paris -London Eurostar : rm 430 (return)

KOS ASAS: RM3000 seorang.

# sepatutnya boleh jimat banyak jika menginap di Malaysian Hall..namun sebab perancangan awal nak bawa Orked kami tidak dibenarkan menginap di MH. 

# tapi kami sgt beruntung (insya Allah) dalam hal harga tiket dan eurostar sebab kos yg saya dapat pergi 40 pound dan balik 29pound seorang...jika walk in harga tiket boleh menjaugkau ratusan pound. 

bila kawan cuba search ticket pada hari yg sama di laman web Oman Air harganya menjangkau 5.6k untuk dua org.kalau harga macam ni mmg kami tak pergi ..T____T

# harga hotel di Paris rm640 merupakan hotel bajet.

so..harga yg belum masuk 

train di paris dan london ~ ikut pembacaan harga oyster card dalam 7pound sehari ....jalan lah jauh mana 
train di paris boleh beli carnett

makan~ bawa stok makanan brahim, periuk nasi, sambal kering, ikan beli 3in1, wonda coffe tin...cadangnya satu beg luggage utk letak makan ...

shopping~ baju anak...kasut,handbag, dan souvenirs...

belum rancang lagi bagaimana kos kos tersebut ..namun insya Allah tidak lebih 5k.

tak lupa juga utk anak anak yg ditinggalkan orked, ihsan, iyad dan imran...selama 5 hari


begitulah sedikit sebanyak kos kami ke london .

mmg rezeki kami dapat berjalan jauh Insya Allah kalian pun boleh ..kami akan berkongsi pengalaman sebenar bila sampai di sana 

***alhamdulillah semua urusan fail selesai. termasuk insurans perjalanan di sana nnt.

hey big ben

Paris, i'm in love

Harga pound terendah!!!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...