Isnin, 1 Jun 2020

ALHAMDULILLAH

Segala pujian dan kesyukuran aku panjatkan kepada Allah SWT atas kehendaknya aku dapat sambung belajar. Terima kasih ya Allah SWT

Sebenarnya lepas jumpa pengetua minat aku nun jatuh ke laut dalam ..mana tak nya bila dia kata " Sya tak menghalang tidak juga menyuruh.." lebih kurang begitulah ..maka aku macam terhenyak sendiri dan aku berkira kira kalau dah macam ni bunyi nya maka ..jawapannya ialah Baik Jangan Sambung Belajar ..sebab mmg pun takde KPM suruh guru sambung belajar , tak naik gaji pun sambung belajar ..cuma kita sendirilah nak sambung sebab nnt kita rasa ilmu kita ni di topup dengan perkara perkara baru ...

aku ada impian .
nnt jika di izinkan Allah SWT ada aku MASTER ..aku nak ajar part time dekat Uitm, ke Utem ke atau OUM .mana tau boleh tambah pendapatan aku..pelan pelan aku boleh sambung Phd pulak ..

bila dah masuk ke circle yang berbeza pemikiran kita juga akan berbeza. 
aku doa bila aku dah mula belajar otak aku lebih fokus dan badan lebih sihat .

aku terkejut dapat surat tawaran tadi. Betul ! tak sangka langsung aku dapat . Masa PKP, KPM ada buat survey pasal kalau diorag nak buat interview online kitorag sedia tak ..aku dengan selambanya tak masuk pun form tu isik ..ah! biarla..malas aku pikir ..buat buat tak paham.. aku pun tak excited langsung nak tahu dapat atau tak interview tu ..sebab ramai lagi cikgu adiwira yag hebat hebat..Cikgu Aman yang nama dia PM sebut pun minta ..kalau stok stok macam tu dah start mhon aku ni di mana? apa lah sumbangan aku ..ermmm...nnt aku nak pm personal pengetua ucap terima kasih ..mungkin sebab recomendation dia aku dapat offer ni ..

sebenarnya belum dapat lagi . baru dapat tawaran interview ...lepas interview baru tahu dapat atau tak .dinasihatkan apply U dulu ..alhamdulillah aku dah dapat UKM so macam jalan aku ni nampak macam mudah sikit ..
gulp! yaka ?

hampa hampa doakan lah ..mana tau doa hampa hampa makbul dapat aku sambung belajar balik ..master ni kiranya takde lah apa sangat ..lain lah Phd tu kot ..baru lah mencabar inda dan kepala hotak ko ..agak nyelah ..

oklah ..semoga ketentuan yang baik baik Allah SWT berikan utk hari kedepan aku ...
Selamat Hari Raya Aidil Fitri ..hari ni Syawal ke 10 ..semoga kita berbahagia hendaknya ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...