Ahad, 22 November 2020

facebook addicted NO MORE

 assalammualaikum dan salam sejahtera.

lately aku rasa marah pada orang orang yang baca perihal kita diFb namun dia tak komen dan like tapi semua benda dia tahu . dan yang paling aku geram ..org boleh pulak mengumpat pasal post kita .

hari tu aku dengar ada kawan aku kutuk kutuk sorang cikgu ni ..yelah cikgu ni suka buat video masakan lah apalah ...pastu ko tengok apsal ..dah tau taksuka tak payah lah tengok ..ni siap mengata org tu ..

so tertiba aku terfikir eh! entah entah aku pun macam tu gamaknya ..habis ..! 

aku rasa orang orang macam berpura pura je dalam bersahabat. so baik berhati hati takut benda lain jadinya 

jadi kan bia aku nak tulis sesuatu post aku fikir dua tiga kali ..takpun aku kecikkan siapa yang boleh tengok post aku ..aku hadkan hanya CLOSED FRIENDS sahaja boleh baca post aku ..kalau friend semua orng ada yang tak ramai satu tempat kerja pun ada, janji kenal je kira friends... so mmg kena hati hati..

lagi satu aku perasan selama ni senyap ..tp tup bila join bisnes terus rajin post dlaam FB..selamat pagi lah assalammualaikum lah..macam macam kata nasihat keluar ..yelah nak naikkan rate folowers...

samalah juga aku baca pasal oang yang beria buat solat dhuha sebab nak lariskan bisnes..ada dakyah baru dalam bisnes ni ..tak salah tapi boleh menyebabkan amal ibadah kita tidak diterima kerana buat sesuatu bukan kerana Allah SWt

tapi org kata buat dulu nnt ikhlas tu akan datang


korang perasan tak apa yang paling orang post itulah apa yang dia banggakan ..tengoklah ada orang suka post pasal rumah dia ..tanma pokok..rumah dia deko itu ini, ada orang suka cerita pasla kebaikan suami dia , ada orang suka tunjukkan kemewahan dia makan di hotel dan lain lain ..so ko katergori yang mana ....sebenarnya mmg org ang suka post post ni nak MENUNJUK ..fullstop.!..cuma kan terfikir gak kalau tak share tak best lah kan ..hahahh...

contoh makna sedpa sedap tak share kat mana mana hahhah..macam tak best je..tapi takpe aku share dalam blog aku ..hahha


oklah nak ricky ricky tempat nak bercuti bulan 12 ni .yahoooo..semoga dipermudahkan Allah SWT




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...