Khamis, 5 November 2020

Kisah Tahajud Review Kings Hotel Hi Tea

 Sebenarnya impian nak bangun bertaj=hajud sentiasa ada dlm diri aku ni . Cum aku pilih nka bangun subuh lebih awal sekitar jam 5 15..boleh jugak aku solat sunat sebelum solat subuh.

teringat masa aku kecik ..abah bangun awal untuk solat sunat sebelum ke masjid. dan abah akan balik masjid sebelum kami ke sekolah sekitar jam 7 pagi.

zaman dulu senang ..mak abah tak hantar . kami ke sekolah sendri sama ada naik basikal atau jalan kaki.jauh macam mana pun sekolah kami tak suruh abah hantar...jarak sekolah adalah dalam 2km atau 3km meter..kami duduk chandan kalau perempuan sekolah kat raja perempuan kalsom ..kami panggil RPK atau lelaki sekolah di sm Clifford. dua sekolah ni paling femes. Tapi sekarang anak anak saudara aku sekolah kae SMK Bukit Merchu.

ada satu pagi ..aku bangun ja 5.30 tak awal sangat tapi sebleum azan subuh tu aku sempat solat sunat 2 rakaat dan solat sunat fajr dan solat subuh. baru masuk dapur buat bekpes.

dan hari isnin tu jugak masa jamuan kami di Kings Hotel..masa aku nak masuk cari parking depan aku ada kereta tak faizah, tp entah macam mana bila aku lalu ada kereta nak keluar . jadi aku dapat masuk parking betul betul depan pintu utama kings hotel..sebelum tu kak Zuriani pun sama . depan dia ada kereta ustaz, tapi ustaz tak dpt parking ..bila kak zu lalu ..tertiba ada kereta nak keluar.

aku kata "rezeki.." tiba tiba Ustaz Noran menyampuk ..".Ni kesan amalan malam tadi .."aku terdiam . tapi apa dia cakap asyik terngiang di kepala aku .

betapa orng yang bangun malam ni ada keistimewaan sehingga Allah pelihara kehidupannya. 

Sebenarnya sebelum ni banyak kali je ust noran gurau begitu," ni sebab amalan malam tadi.." tp masa tu aku tak solat malam pun aku tak rasa sangat lah ...aku gelak je.

so aku dapat membayangkan betapa eloknya kalau kita dapat amalkan tahajud dalam kehidupan seharian kita.org kata tak payah lama ..kalau dapat solat dua rakaat pun jadi ..masa tu doa makbul..masa tu kita boleh sedekah dan buat amalan amalan sunat yang lain.cuma banyak kita tak rebut benda tu ..

oklah ..aku cuma nak share betul lah yng orang cerita Tahajud tu adalah talian istimewa antara kita dan Allah SWT

REVIEW MAKAN DI KINGS HOTEL

Sebelum ni aku pernah tengok min makan kat sini. dia makan Mengkham lah ..terus pasang angan angan nak makan benda ni ..tertiba masa jamuan persaraan ustaz ...diorg buat makn makan kat sini ..wah! excited.. bayar 25 ringgit sorang tapi makan mewahna ...


tu semua menu yang kak Nisah orderkan utk kami makan..

Mieng Kham

tomyam ni pekat sikit ...oklah aku kasik 3 bintang

ikan masak sweet and sour ke masak stim ..mmg sedplah 

Rang ni besar tau ..dapatlah rasa sorang sikit ..sepinggan ada tiga udang

Carrot cake



Kuih ni pun sedap sangattt...


Kalau korag nak makan menu menu sedap macam ni boleh makan kat kings hotel dekat Ayer keroh ...nama kedai dia Kings and I ...
kalau korang nak makan boleh book ..tapi aku rasa harga dia lebih mahal ...macam RM58 sorang ...

mungkin sebab panitia sponsor jadi murah sikit ...

Ala cart ada kot gamaknya ...oklah ..nnt aku review menu lain lagi kat Melaka ok..


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...