Ahad, 29 November 2020

Reviu Beli Emas di Habib

 ok aku direct cerita ..

hari ni emas turun 

turun dia adasesetengah kedai emas bagi dalam RM225 dekat bukit pasir muar, kuala pilah 220..

dekat habib ok dia bagi certain barang rm250 ni aku agak sebab design lama ..ada design baru nak keluar ..tapi harga barang barang lain 270. so mmg harga habib sangat tinggi chuols!!!...

tapi kalau korang nak trade in macam ni pulak cerita nya .

Dekat habib dia amik 916 satu g RM202. takde tolah percent percent dah 

tapi kalau kedai emas dia kira emas harga semasa kemudian dia tolak 15%. so aku kira untung lagi beli kat kedai biasa. tapi mak aku kata habib murah ...

oklah aku cerita sikit 

#throwback sabtu lepas

MIL aku ada beli emas paun kat mekah tahun 1981 kot

masa tu dia beli 6 utas gelang emas paun dalam 2k kot ..beli kat mekah ..ops! sori kalau silap fakta .

so dia pergio kat kedai emas RoZi** kat ipoh dia nak amik emas paun tu se gram hanya RM70. 

so mak mertu aku tanya kat Habib Melaka mydin MITC dia amik RM170..lepas dia dh check guna asid bagai dai kata dia boleh amik RM180..hampir 3 kali ganda dr kedai ipoh tu nak kasik ..

timbang punya tmbang adalah berat dia sekitar 83g kot ..so MIL aku dapat 15k . apa lagi dia amiklah emas yang besauuu..

tapi kan bila aku kira kira harga emas + upah = harga emas kat habib mak merua aku beli sekitar RM280 segram.....huhhhhh ...ingat masa aku beli kat bukit pasir aku dapat RM260 segram termasuk upah ...

so kat upah ni ada sikit tricky lah ..kena pandai pusing pusing ...

tapi kan kalau masa promo hari tu habib bagi present beli 8k ke atas dapat jam ice watch dalam RM699 secara percuma ...silver atau gold...


jam percuma ice watch 

ada dua kaler silver or gold

oklah tu je sis nak share ..kesimpulannya ..ada benda untung trade in di Habib ada benda rugi .harga emas mahal di habib dan upah dia pun mahal ok .kualiti dan layanan tiptop!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...