Sabtu, 1 Julai 2023

Terus kan atau terminat?

 Aku sedang membuat kira kira sama ada nak terminat atau teruskan asbf aku.

Masalahnya sekarang aku kena bayar asb tinggi dari 483 dah jadi 533. Abg ipar aku kena maybank. Lepas tu aku lupa nak guna khidmat dia pasal pengiraan untung rugi ni.. adoii apalah aku ni

So aki tanya dia elok amik asbf atau terminate. Dia kata elok lah amik.pastu aku kata dh naik interest dia .. yg kuban kuban.. dia kata terminated dan apply yg baru..

Wah! Ilmu baru ni… aku kata kalau dpt tutup asb ni duit yg ada aku nak tutup loan kereta aku.

Aku pun tak tahu mana nak korek. Hahha.. aku bajet je dividen tahun ni 10k, aku dpt jual balik saham aku 10k pastu tolak emas 10k. Itu lah kira kira aku. Tapi tak pasti ok ke tak perkiraan aku tu. Kalau tersasae jauh mmg tak dpt lah aku realisiasikan diri aku financial freedom pada usia 40 tahun. 

Usia lagi dan lagi. 

Terus kan cari part time income.. buat homestay, guru tuisyen dan terkini jual buku.. ada ke org nak beli buku aku. 

Best lah kalau ada mini laundry bisnes macam ni… teringin nak buat.. tapi kena sewa tempat lagi.. ermm…


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...