Jumaat, 30 Jun 2023

Homestay bukan pilihan

 semalam jam 11 malam ada org wassap tanya homestay kosong lagi tak esok Jumaat 30hb Jun. 

aku bangun tido baca mesej terus reply " ada" 

esok dia mesej kata dia sekarang kat homestay bukit beruang dan homestay dia duduk ada tikus. anak jerit jerit takut tikus. 

aku kata boleh mula aku bagi semalam 200 ada diskaun jadi 380. bila fikir balik dia kata tak mampu nego punya nego dapatlah 355 utk dua malam . dan dia setuju nak tambah semalam lagi . 

alhamdulillah . 

dia juga book utk hujung minggu depannya ...7hb hingga 9hb Jun. alhamdulillah setiap hujung minggu homestay aku ada tenant. 

dia masuk terus komen iron tak boleh guna. 

aku telefon Ali suruh repair iron ..apatah dia buat ..ingat dh elok rupanya liplip jadik balik ..last last penyewa homesaty tu offer suami dia betulkan .

aku bila org masuk homestaymulalah risau ada yang tak kena pada homestay aku . 

lepas ni kalau ada orang masuk homestay aku kena bgtau siap siap pasal remote aircond tu ..aku kena orderlah nampak nya di shoppe remote aircond yang baru . ssusah kalau ada satu remote je . 

setiap kali org masuk bgtau pasal remote aircond takde

so take note di sini pasal:

1. remote aircond

2. sign kiblat dan lain lain

3. tambah periuk mr diy satu utk keselesaan customer. 

4. amik je yang ada di rumah periuk belanga tu ..sebab di rumah punya pun tak pakai .jangn diambil org sudah ! 

kerusi luar aku dah order. amik je meja yang dirumah tu nnt ...

oklah 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...