Ahad, 20 November 2016

SEKOLAH RENDAH TERBAIK DI MELAKA

Tahun depan 2017 ramai ibu bapa mula sibuk nak menghantar anak sekolah rendah darjah satu..
di melaka tak banyak sekolah swasta..ada satu ..yg Islamik namnya i musleh ..di Melaka Perdana ..

antara sekolah kebangsaan yang agak popular ialah SK Datuk Palembang dan SK Tun SAS Taman Tasik Utama...

kemasyuran sekolah ini biasanya diukur drpd keputusan upsar...

sebagai seorang ibu anak saya belajar di SK Tun SAS..memang tak dinafikan budak budak nya sangat pandai..mereka sentiasa berlumba lumba utk keputusan yg cemerlang ..mendapat straight A dalam semua subjek hanya akan dapat no 17 ke ats..rata rata murid straight A dengan markah perfect 90 keatas..mmg excellent!

keistimewaan sekolah ini antaranya ialah sekolah baru ...belum sampai 10 tahun beroperasi..bangunan baru mestilah cantik dan selesa...di samping itu dalam kelas ada di sediakan peti utk pelajar2 menyimpan buku..pelajar perlu menyewa utk satu penggal..

byk kebaikkannya ..antaranya anak tak perlu bawa buku yang banyak kesekolah dan tidak perlu mengemas beg utk jadual keesokkan harinya...

biasanya sekolah pagi msti hendak digandingkan dgn sek agama..jika di taman tasik uatam ayer keroh sekolah agamannya di surau Taman Tasik Ayer Keroh ..bersebelahan bukan belajar kat surau...banyak perkhidmatan transit di sediakan ..cuma ahai atau murah sahaja..

tahun 2016  anak anak saya telah transit di Taska Mualimah ..dengan bayaran rm43o usia anak 9 tahun dan 5 tahun termasuk penghataran pergi sekolah agama dan balik sekolah dan taska..

tahun ini memandangkan anak yg berusia 5 tahun perlukan pemerhatian khusus ,maka kami bercadang menghantarnye ke smart learning private..one to one  ..harapnya Iyad boleh membaca sebelum masuk darjah 1 2018..

ada juga cadangan ke sekolah cina ..tetapi masih belum buat kajian di mana yang sesuai dan bagaimana urusan makn minumnya nnt ...

semua ibu bapa mahukan yang terbaik untuk anak anaknya..
ini bukan sahaja bergantung pada usia ..malah kemampuan ibu bapa utk menyediakan yg terbaik utk anak juga menjadi satu perkara penting..

bersekolah di sekolah swasta dan kerajaan pasti jauh beza..pertama yuran ..sekolah harian tiada yuran bulanan yg dikenakan ..berbanding sekolah swast bayaran yang dikenakan anatar rm 450 hingg rm550 ..berdasarkan sekolah tersebut..

di Kl banyak sekolah swasta islamic..antara ya Adni..Setia budi (under UIA)dan banyak lagi termsuk sekolah international school

setakat ini saya berpuas hati dengan pendidikan yang anak saya perolehi di SK TUN SAS..jika di tidak dpt keputusan baik ..pada saya itu kerana usaha nya yang masih belum all oit ..guru2dah berikan yang terbaik..

peringatan ..ada sahaja sijil alhir boleh teruskan daftar anak sekolah rendah dengan sijil lahir....selalunya sek rendah ditempatkan mengikut  alamat rumah ....

cukup sekadar itu 
jumpa lagi 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...