Rabu, 12 September 2018

Misi menghabiskan bahan apa yg ada.

Tadi makan malam masak dgaing korban black paper. Sebelum tu anak anak makan ayan segera dengan nasi . Aku cuma masakkan sayur bayam bening. Tumis air.

Esok bfast dh ada menu. Aku nak masak pancake eggless sebab telor tarak. Guna waffle maker. So esok anak anak ada breakfast ganti roti.

Makan malam aku ingat nak masak spaghetti . Nak suruh suami beli mee.

Jumaat pagi bfast maggir goreng. Ok! Telor kena beli wajib.
Hujung minggu masak sup tulang itu suami punya tugas kasik potong tulang. Aku ingat nak buat soto je.

Pastu esok nya lagi masak apa ekk.. entahlah

EPISODE: TERJAH 


korang penah kena terjah?

ok macam ni ..korg tengah kat rumah ..rumah berselerak dapur tak basuh pinggan bersepah ..tepung bagai...atas meja semua ..meja makan pun tak kems penuh barang ..tertiba kawan ko cakap dh ada kat depan guard nak dtg rumah ?

WTF!!!! what the fish! 

adoii aku ni pulak bukan jenis nak tolak permintaan org ..macam menghalau pun ya jugak...
ko bayangkan rumah ko macam tongkang pecah tertiba org terjah nak dtg..sepatutnya aku tolak je secara baik. tapi macam ni ko terima pun dia cakap sesuatu ko tak bagi dtg pun org cakap sesuatu so ko nak pilih yang mana ?
ermmm..

so aku memilih .."datang"dan aku cepat cepat kemas apa yg patut ...memang out habislah keadaan rumah aku ..takde  deco bagai tapi aku harap takdelah cerita cerita buruk yg sampai kat aku ..adoi!
"ala bukan kitorang nak citer kat orang "

tepok!!!

entahlah antara kawan kawan kita mana yg bebetul kawan atau lawan . 

so aku pikir ah! biarlah bukan nye jadi apa pun 
nak mengata pun biarlah ..ada rezeki aku buat kabinet kitchen yg baru ..yg lebih baik dan mampu mengubah keadaan rumah tu nnt ..biasalah tu . aku baru duduk pun dalam 6 bulan .What do you expectkan ?

tulah ! org ni kadang kadang tunggu masa je nak bash kita ..biasalah ! 

tapi kan instinct aku selalu betul. cam aku boleh je rasa siapa yg jujur kawan dengan aku dan siapa yg sebaliknya.. 
so harap korang lebih berhati hati dalam berkawan .

sebab apa yg korang cerita nnt akan jadi peluru masa korang bergaduh. 

oklah

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...