Ahad, 21 Februari 2021

"Ada benda Allah beri, ada benda Alla tarik "

 Korang tahu kan emas tengah turun ..?

so tadi aku ke Mydin nak beli barang ..kemudian lihat lihat harga emas di Mydin MITC


ada kedai emas Melayu harga nya 248 termasuk upah ..tapi design dh tak banyak 

Aku ke Habib jewel...mak oii..RM 262 tanpa upah ...mak oii mahalnya ..

lepas tu aku dan orked lajak ke Wah Chan . kat sana dr jauh aku nampak RM247 tanpa upah..utk 5gm ke atas..yuhuuuu!!!

aku rasa macam ok ...

ni emas nya nampak gedabak ..tapi berat baru 10gm ..ahahah..halus nauuu...

ni ada berat sikit dalam 17.15gm ..tanpa upah ya...

aku asal mmg suka besar besar ni ..tapi bila sampai rumah rasa alahai ..elok beli kecik tapi padu ..baru ngam ...hahah..tapi nak buat macam mana kan ...

kita bajet ciput ..beilah dengan apa yang ada...
ada rezeki kita beli lagi yang besar.. 

so aku pun tak pasti nak beli atau tak ..kalau korang nak beli ..kat wah chan tengah promo ..kalau ada emas HM kat kelantan tu mmg dia bukak harga RM222.79 per gram ..tapi lepas masuk upah harga nya jadi RM 256 juga per gram ..

tapi adik ipar aku share dekat shah alam lagi murah rm 238 tanpa upah ...hah ..cane tu


oklah ..emas ni beli time ada bajet je ..lepas tu takde bajet ko duduk lah diam diam ..

hahah

aku ni part happy nya ..part sedih nya ..aku misplace jam tangan aku .
aku kena cari sampai jumpa mana jam tangan aku jatuh tu 

mungkin kat sekolah agaknya 
aku tak pasti ..tapi kt mana jatuh kat situlah ada jam tanya aku ..aku pasti ..

sedih lah jam tangan hilang ..
 tu jam digital yang suami aku hadiahkan masa besday aku tahun 2020...opkos aku sayang sgt jam tu ..nnt aku akan cari semula ..jam ter sebut sampai jumpa ..!

doakan ya..suami aku cakap harga jam tu RM1300 😭😭😭😭😭😭😭😭


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...