Sabtu, 20 Februari 2021

KABINET TV SSF

Sis ingat sis dah cukup bijak ..hahah

sayang seribu kali sayang ..akhirnya sis jatuh ke tanah juga hahah

macam ni ceritanya ...aku nak pindahkan katil bujang ke rumah Taman tasik ,Qayyum dan kwan kawan budak budak utem nak masuk ..so alang alang tu aku nak letak sekali kabinet tv china yg aku beli ni ..

so aku kata beli lah cabinet tv baru ..kang lori hantar lemari kita kita tumpang hantar barang katil ke taman tasik ..konon konon nak jimat ler hihi...harga lori masuk dlama barang tu 

ceh! 

sekali aku call SSF bagitau nak beli lemari 

tanya pada budak tu stok mana yang dia ada..

dia pun tunjuk ni yang  dia ada

aku pun tengok macam ok ..

pastu dia kata adalah defct sikit 

reger 665.sblm less 1399..entah ya entah idak 

aku tengok oklah 


entah lah nampak dalam gamabr ok 

sekali dia bagitau akak lori 90 ya ..nnt akak bayar cash kat dia ..

ceh!! kensel plan aku nak amik benefit lorry percuma.

so dalam rabu khamis minggu depan barang SSF sampai aku akan hantar barang ke rumah Taman Tasik 

harap rumah tu ok lah Fikri duduk sebab lepas ni orng baru pulak nak masuk .

aku tak amik org bayar bersihkan rumah .


oklah 

ada petua nak share:

Kalau korang rasa hari hari yang korang lalui macam berat aje..berat dengan pelbagai masalah ..duit ke ..kerja ke..kesihatan ke ..apa sahaja yang menyesakkan dada ko 

ko bangun pagi , solat subuh ...doa pada Allah agar hidup ko dimudahkan . dan sedekah .

aku selalu sedekah secara online . bank in 

tak kesah lah berapa ko nak sedekah 

RM10,RM20,RM5 janji ko ikhlas ..dan masa ko sedekah tu niatkan ..nak maslah yang mana Allah SWt amik

macam aku bila aku pikir hal sekolah yang asyik tak setel aku jadi berat kepala ..memikirkan macam mana nak setel 

so satu hari aku sedekah awal pagi waktu subuh..kenapa subuh ..sebab kita nak Allah SWT mudahkan hidup kita dr pagi sampai ke malam ..

alhamdulillah mmg aku rasa satu satu maslaah aku Allah permudahkan ..ada je jalannya ..lepas ni aku nak jadikan amalan sedekah subuh .

aku ingat ada ustaz ceramah ..antara amaln yang kita nak sgt buat lepas kita mati .maksdunya kalau kita di hidupkan balik ..apa yang kita akan buat ?

sedekah .

maka sedekah lah banyak mana yang kita mampu .

dengan sedekah dapat memanjangkan usia dan memberkatkan kehidupan kita .

aku harap aku mapu istiqamah .

sebaik nya buat setiap pagi .itu lebih baik dr bank in 30 utk setiap hari selama sebulan .

sebab masa kita sedekah kan kita niatkan dlaam hati kita ...


aku share dan aku harap korang semua boleh amalkan bersama 

*** korang tulislah komen sikit yang membina ewah !

2 ulasan:

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...