Sabtu, 3 April 2021

renovate rumah, baiki rumah sewa dan bisnes Norwex

 bulan ni agak mencabar 

aku challenge diri aku utk buat beberapa perkara .

antara nya buka booth Norwex ..car booth sales. harap lepas ni ada order yang akan masuk 

tak pasti bila akan mula menjual .

tadi berlangsung majlis pelancaran Ihya Ramadhan kat taman .

alamak sembang campur campur topik


RENOVATE RUMAH

BANYAKKALI DH PLAN BENDA NI..aku asyik tangguh je ..

korang doakan lah apa yang aku nak buat ni aku mmpubuat 

- naikkan dinidng dapur ..antara dua nak panggil budak melayu naikkan bata atau cina naikkan kaca aluminium 

- pasang tiles porch

- pasang almari bilikbawah 

- pasang aminatng floor bilik imran dan orked 

- buat rak kasut 

- pasang penapis air luar rumah


RUMAH SEWA

hari tu Qayyum bgtau tiles bilik Atok biasa tidor tiles mengelembung .sah ! tiles meletop .aku dh agak dah .yang ni mmg tak boleh tangguh .

- tapi aku ada plan macam ni ..minta dia ratakan smen je ..pastu aku plan nak pasang lamnating floor aku tengok siti awe pasang dalam tiktok senang je ,,kos sekitar 130 utk dua kotak .

- ni mmg aku dapat cut kos..cuma aku belum bincang dengan cik Fadhil suami ayu yng akan betulkan tiles rumah aku tu ..

- aku harap aku buat tindakan yang bijak kali ni

so aku ada bajet sekitar 20k utk buat semua benda yang aku nak ni 

harap boleh jimat sehingga 10 k ..maka aku spend hanya10 k sahaja . 

kita mmg kena keluarkan duit 


BISNES NORWEX

cth norwex ni..aku nak bukak booth aku spen duit sendiri 

tempah bunting RM20, beli triod dalam rm 58 

pastu aku bei haven set yang free flusk tu RM 488.75 ..baru terjual sehelai lain muka rm29 ..adoi ..banyak lagi aku kena jual ni ..

so harap esok aku bukak booth adalah yang nak membeli apa yang aku jual ni .

esok aku nak ajak suami aku demo set basuh kereta ..offer mana mana org basuh sport rim kereta..mana tau boleh menarik minat org 


aku harap barang barang ni boleh dijual 

- optic scarf

- kain kain norwex

- semua lah senang cakap . 






Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...