Sabtu, 24 April 2021

Kemeriahan Ramadhan kali ini

 Alhamdulillah berbeza sungguh Ramadhan kali ini

kali ini kami solat terawih di surau 

malah kami solat waktu maghrib isyak dan subuh 

aku nak cerita pun macam panjnag je

aku pendekkan .

macam ni 

dalam taman aku ada seorang figura namnya Ustaz Hakim . tu je aku kenal ..rupanya ustaz Hakim ni popular bawah seranrtau Muslim . dan yang terkini ustaz Hakim ada company baru nama nya Yaminika . dan Yaminika ni ada CSR nya nama Yaminka Love Foudation di bawah isterinya Ustazah Suhana. 


salah satu program under Yaminika Love ni ialah menerapkan biah ISlam dalam komunity setempat .

Maka ustaz Hakim dan isteri serta team telah merangka satu program di bawah Yaminik love utk penduduk Country vilaa Resort yang namnya Ihya Ramadhan. Ihya Ramadhan ni ada banyak program . Antara nya sebelum Ramadhan ada pertandingan mewarna, ada bubur lambuk, ada pertandingan masak ,ada port luck dan banyak program program lain .Dalam bulan Ramadhan pulak ada program Iftar bersama setiap petang Isnin hingga Jumaat 

Seterusny ada cerima dari selebriti terkenal seperti Ustaz Zul Ramli , Ustazah Isfadiah, Ustaz Quran Time dan Ustaz HAkim sendiri. 

solat terwaih dan solat berjemaah berterusan sepanjnag bulan Ramadhan . Surau sementara telah didirikan . Alhamdulillah secara tidak langsung merapatkan ukhwah kami setaman dan anak anak pun terbiasa menunaikan solat di surau . 











semoga ramadhan akan datang lebih baik lagi ..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...