Selasa, 2 Ogos 2022

UMRAH 2022

 Alhamdulillah kami sekeluarga survive

paling mengejutkan perkara yang paling aku takut berlaku telah berlaku dan alhamdulillah Iyad survive. 

TQ Allah ..

TQ Allah 


selepas aku kena kena covid aku naik keje dengan penuh semangat ..khamis aku start keje ..jumaat pagi aku bawa Iyad Vaksin .

Isnin hingga Rabu aku mesyuarat di KL. aku anggap percutian solo aku singkat tapi cukup menenangkan .

aku nak share petua ..kalau korang batuk batuk susah nak baik ..cuba korang makan tobboki ..nampak macam tak bijak kan tapi cuba jelah korang test ..sebab aku batuk batuk aku makan tobboki lepas tu aku punya batuk berkurang dan alhamdulillah hari ni berhenti 

aku tak pasti teori ni mitos atau betul ..tapi kalau korang test jadik kira betullah 

hahha..

ok selepas tu macam tiada apa yang menarik berlaku .

baik lah aku nak share perancangan terdekat aku adalah buat umrah . kali ni aku pergi dengan kakak kaka aku ...azua dan kak nana..

aku memilih trip separa diy ..aku tak buat diy sepenuhnya .aku join group umrah travel tapi dalam masa yang sama aku buat sendiri visa dan aku pun aku pastikan ticket flight tu kalau boleh aku beli kalau tak pun tak pe..

setakat ni aku dh mohon cuti umrah sepatutnya 7 hari tp aku amik 4 hari je ..seba aku pergi 29hb ada cuti umum hari merdeka dan next week tu cuti sekolah .

aku tak perlu amik apa apa cuti rehat ..hanya guna cuti umrah shaja. tapi kerani sekolah kata rugi sebab amik 4hr sedangkan ada 7 hari ..lepas tu cuti umrah ni hanya sekali dalam perkhidmatan .

yelah kalau amik lama sapa yang nak ganti kelas kita kann

masalanya juga 

so aku dh uruskan insurans jugak sekarang ni aku tengah tunggu travel agency beli ticket flight dan book hotel .

dulu dulu kita tak amik pusing langsung 

janji bayar yuran dan sedia utk terbang itu je.

nijelas dia terangkan hotel apa , flight apa, dan visa rm650 tu mmg kena bayar sebab kita pergi visa pelancong bukan visa umrah 

oklah ..aku akan update story aku sekarang aku asyik fikir cara nak kurus



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...