Selasa, 24 November 2020

Kek Tornado Viral


hari tu beli kek dari kawan ...mmg nampak sedap ..sebekas Rm15..bekas dia agak kecik..yelah yang bkeas 4 segi tu pun dah 5ringgit kan ..last last ..kita pikir buat jelah sendiri ..utk anak anak makan ...

makan malam tadi siap lah satu kek tornado ...yang viral tu..

ikutkan resepi kek tu sama je macam resepi kek coklat yang biasa kita buat kan ..cuma ada layer dengan cheese dan topping coklat lagi ..kita buat kek guna bahan apa yang ada dlama peti ais je...

takde pun pakai coklat coin utk topping ..apa yang ada kita guna ..

selama ni tengok madihah , kawan aku juai ..ni dh pandai buat sendiri hihihi...

berketul sikit coklat nya tu ..nnt kena tapis baru smooth..


resepi kek hat ni aku kukuih..mmg kukuih lagi moist dari kita bakaq..aih! awat labun kedah pulak ni ..naya..!


om lah nak list kek yang aku nak buat masa pkp ni ..

1. bisscoff cheesecake..senang je ni ..bahan wajib kena ada cheese dan whipping cream

2. pavlova..dulu buat guna oven keci ..ni nak test gun oven besar pulak 

3. kek red velvet

4. kek gula melaka 

5. kek ..oklah no idea...


 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...