Selasa, 18 September 2012

THE PLAN


saya sangat suka pegang pen dan kertas sambil tangan job down..things to do....contoh hari tu nak buat open house..rangka macam macam..pukul berapa nak masak dan sebagainya..
tiba tiba saya terfikir..kenapa saya taknak rangka satu jadual hidup yang lebih penting sebagai ARAH TUJU KITA KE SANA....bukankah itu matlamat hidup kita di dunia kerana Allah..hanya untuk Allah..segala-galanya kerana REDHA ALLAH...kita lebih tumpukan hal dunia...matlamat hidup lima tahun...akan datang nak jadi apa..nak beli apa..nak round satu dunia...anak jadi apa..sebagainya..semua hal DUNIA....sedangkan dunia kita kan tinggalkan.................akhirat kita kan kejar dan itu matlamat akhir kita...dunia hanya tempat kita hidup nak sampai ke akhirat...jadi apa rangan kita..opsss...saya.....:


1) bersihkan hati..jangan ada sikit busuk hati pada sesiapa...bersangka baiklah!( ni yang susah...terutama pd suami..astaghfirullah ala'azim)

2) buat kebaikan setiap hari.....otak sentiasa kena ingat ALLAH..ALLAH..ALLAH....

3) sedekah....setiap hari...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...