Sabtu, 21 April 2018

HATI BUDI ?

entah macam mana hari tu tercerita pasal hal hal penampilan nilah dalam group whats app
aku ni mmg bukan jenis pandai bergaya. pakai pun biasa biasa agak..
itu aku akui. Entah lah aku tak tahu kenapa macam tu...kawan aku sorang ni cakap penampilan aku macam makcik makcik..? ermm mungkin faktor pemilihan kaler yg aku pakai agaknya. aku tak berapa suka pakai kaler yg terang benderang ..cth kaler hijau terang ke merah ke..tapu still ok kalau kaler maroon.. aku mmg boleh accept orang tegur yelah kan mmg patut pun kita bergaya supaya nampak elok di mata orang kan...

oklah ! lebih sentap lagi bila ada kawan aku yg cakap aku ni pakai cekop kepala zaman sekolah . ala cekop yang kaler putih tu .. dah mmg selesa dari dulu pakai macam tu ..dia kata gaya dah macam bukan sekolah! pakai square ariani tu dah standard. tapi cubalah pakai kemas sikit ..dia kata budak sekolah pakai square lagi cantik dari aku pakai ...wow...STOP! eh mulut ko ni mmg jenis takde insurans ke?
kita boleh ajar orang tapi jangan lah sampai menghina . aku ni nampak kau tu pakai seluar jeans ketat ,pakai tudung tak tutup dada takde sapa ke nak tegur?
eh! besar sgt ke dosa aku pakai scarf pale zaman sekolah dr kau yg pakai baju macam tak cukup kain. eh! aku ni yg panas ni . aku boleh accept orang nak guide aku pasal penampilan tapi please jagalah hati budi sikit jangan cakap main lepas je.. adui! sakit hati aku.. hmmm...

aku ni mmg ada bad history dengan group whatssapp so aku taknak ulangi kesilapan yg lampau ..sebab dulu atas dasar bercakap pandangan politik.
bila aku sorg yang bertentangan dengan pegangan diorg jadi lah macam tu .. yg aku geram bila diorg share ok ..bila ku share kena kutuk dan komplain macam macam ..so start dr situ aku dah taknak lah tegur apa apa..demi menjaga kemaslahatan baik aku berdiam . berdiam itu lebih baik!
jangan kita terlalu mudah mengeluarkan sesuatu kenyataan sebab kadangkala sebenar mana pun perkara tersebut kita tak semudahnya mengeluarkan statement tersebut sehingga boleh menjatuhkan maruah seseorang dan sehingga dirinya terasa terhina.

BELAJAR LAH MENJAGA TUTUR KATA AGAR TIDAK MENYAKITKAN HATI ORANG DAN DIAM ITU LEBIH BAIK DR BERKATA SESUATU YANG SIA SIA.


GOOGLE GOOLGE AKU JUMPA MUMU SCARF YG SANTIK !


TERUK SANGAT KE CEKOP PUTIH AKU? ERKKK

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...