Sabtu, 1 Mei 2021

tiles pecah pulak!

 2 April 

Qayyum mesej .." kak tiles mengelembung.."Aduh!! duit lagi ni ...Aku terus mesej en fadhil, kontraktor yang aku biasa berurusan. 

dia pun datang nak tengok 

pastu macam biasalh aku dh agak .." ni kena tukar semua nnt dia merebak ke belah lain .." 

aku ada gak fikiran nak tukar lamnating floor jimat sikit .tapi fikir balik ..buat jelah tiles..kalau laminating floor sapa pulak yang pasang ..upah lain lagi . 

en fadhil bagi quotation rm2300 pecah , cabut tiles lama dn pasang tiles baru .

tu yang naikk regenya . ada tanya kontraktor cina dia amik less dr 2k tapi dia sibuk tak dapat buat .



first laporan.

laporan kedua

tak lama lepas tu mengelembung 

dah pecah ..aduh ...
so akhirnya ..

24 April 2021 

barulah siap lantai bilik tu .Sian jugak Qayyum dan kawan kawan ,nak buat macam mana kan ...
ni rupa tiles yang baru 

proses memasang tiles yang baru

alamak pening aku tengok macam ni 

so inilah hasil rm2300 pembikinan semula tiles yang meletop .
benda benda macam ni mmg tak dijangka . boleh berlaku bila bila masa..

kalau ada duit boleh lah buat ..kalau takde duit hadap jelah ..lapik dengan tikar getah dan tu macam mana ...kalau abang abang aku dia mmg pandai bertukang ..siap boleh besar kan rumah sendiri . 

org kg lain ..ni kalau nak buat apa apa pun kena panggil orang kan ...

lagi satu design dan rupa ..

mmg kita nak macam ni ..macam ni lawa ..tapi bila melibatkan kos terus kita rasa ..ermmm ok jelah macam ni janji murah ..
kan...
dah lain dari perancangan yang asal ..

kita tak boleh nak ikut sy yang kita tengok kat facebook bagai tu ..
sebab nnt sampai masa nya tak sepadan rege dan rupanya .

terpaksa amik yang kita mampu milik 

lain lain org 
ada org suka berhutang janji rumah lawa
aku pulak suka buat ikut kemampuan tapi nak lawa cemana tu ...hihi

ni aku ada balance sikit duit nak buat tiles parking ...

hari hari zikir dan pasang tiles parking harap ada lah rezeki raya dengan tiles yang baru ...

lepas tu nak pasang porch atap sekita 6k gak ...

ada rezeki aku on je dua dua ni ...kalau tak buat satu satu ..ok 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...