Khamis, 21 Disember 2023

Coating kereta elok ke tak?

 entahlah tiba tiba aku asyik nak mencantikkan kereta je sejak dapat HRV ni ..masa city dulu lek lek je ..hurmmm... 

so membawa aku ke sebuah video yang sangat bagus penerangannya. lecturer yang menerangkan pasal ceramic coating dan ppf.  bagus jugak penerangannya berkaitan ceramic coating .



too good to be true! aku suka ayat ni . lagipun lecturer ni bukan memihak mana mana ..dia lebih bagi maklumat dan awareness pada kita berkenaan benda yang kita dengar sahaja ..tapi tak pasti betul atau tak. 

banyak yang aku belajar dr lecturer ni . sebagai contoh ..

"betul ke enjin turbo banyak makan minyak?"

"Apa beza CVT dan DCT? " hrv aku rasa enjin DOHC V-TEC. bila enjin smapai rpm tertentu..

"Ron 95 vs 97" mana minyak yang kita elok pakai. kalau enjin kereta bukan perfomance cukup je guna ron 95. dah terjawab .

kereta zaman sekarang tak perlu panaskan enjin kereta lagi ..kereta dulu dulu lain lah !

SOHC vs DOHC..

nanti korang boleh tengok sendiri. 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...