Jumaat, 21 Jun 2024

Hajj 2025

 Bila kempong pergi haji tahun ni aku macam tersentap! 

Sebelum ni aku tak rasa nak g hj sgt.. dlm fikiran aku…aku masih muda…baru 41. Namun bila aku baca perkongsian kawan aku ni .. meluap luap rasa nak g haji. 

Dan kalau sebelum ni aku nak pergi dengan muasasah je.. tapi kali ni beza. Aku nak pergi guna travel berbayar pulak . Atau yg org sebut PJH , aku pun tak faham sgt . Tapi rata rata pakej haji swasta ni lingkuna 50 k ke atas. Paling beza bila pergi dengan muasasah ..hotelnya jauh dr masjidil haram, tp pakeh swasta dekat sikit dengan masjidil haram.

Kalau nak g haji ikut giliran ..giliran aku pada 2037 usia aku 54 tahun . Lama sgt tu … aku rasa insya Allah aku mampu kalau kena bayar rm 30k utk pergi dengan muasasah . Tapi berbalik pada cerita kawan aku tu , aku termotivasi nak simpan duit dan pergi guna pakej 50 k 

Dalam segi duit simpanan ..insya Allah aku ada simpanan utk hj. Dan aku rasa sampai masa nya aku jual emas yang aku ada utk buat haji. 100 g emas cukup pergi pakej swasta. 

Aku masih belum decide nak pergi yang mana .. MIMM pun ok , andalusia pun ok, tapi pergi dengan agency yang tabung haji senaraikan sahaja .

So matlamat aku yang terbaru…. Ialah nak naik Haji 2025

Aku rasa takut pulak ..kalau tak dapat pergi tahun 2025.. Allah SWT tak sudi jemput aku ke. Ish , jgn fikir macam tu …kena sangka baik pada Allah SWT. 

Dalam keluarga aku kak azua dah pergi haji 2 kali. Satu masa di arab saudi riyadh satu lagi muasasah TH. Abg am dah pergi. doakan aku pulak selepas ni

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ipad Hacks!

Fungsi lain IPAD.  Korang tau tak Honda HRV takde tv. Ada screnn tapi hanya audio jelah. Kalau nak tengok youtube kena beli apatah alat dia....