Isnin, 23 Mac 2020

KENANGAN PKP



alhamdulillah kita dah masuk hari ke 7 PKP, tak sangka kita menghadapi benda ini ....dalam masa tujuh hri ni dah 5 org meninggal dunia ...allahuakbar!

kami masih di sini, masuk dapur hari hari utk memasak makanan untuk keluarga, ada tugasan yaang belum siap maka wajib disiapkan sebelum pkp di tamatkan ...


untung banyak bila petia ais besar gedabak, boleh simpan banyak barang makanan dan aku peranju Anju atau zarina anjolie..betullah mak dia tykang masak nama Ani tuyang Ramsay belajar masak rendang..

menu hari ketjuh

actually sepanjang PKP berlangsung aku kat rumah mak mertua, tapi aku best je tolong masakkan menu ..antara yang aku masak bihun goreng, sayur taugeh tauhu, sup kaki ayam, spagheti carbonara, asam pedas ikan merah, kari ikan merah, apa lagi ekkk....garlic bread, kuah black pepper viral, banyak juga ek...aku masak ..lagi tak ingat apa....oo..nasi ayam masa mula mula sampai ... 

miracle in cell 7 

nasi goreng telur asin chinese style 

dalogna coffeee virall gak..hihi

oklah ..ada seminggu lagi tempoh kita nak berkuarantin dalam rumah ...nikmat hidup bebas yg Allah SWT tarik..banyakkan bersyukur wahai manusia 





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...