Jumaat, 24 Mei 2019

MIRACLE....but totally true!

korang tahu tak blog aku ni rasanya macam tempat aku "submit doa" .boleh dikatakan apa sahaja post yang aku tulis insya Allah tak berapa lama akan jadi kenyatan.

no 1

Master and Phd. 

Suami aku sekarang sedang sambung Master in Bussiness Admin di UTEM,  intake September 2018 dan lepas dua tahun grade. Grade dijangka bulan September 2020.

tak tahu macam mana tiba tiba datang idea utuk aku sambung belajar di UKM untuk amik Master in Education. dan yang paling best kelas adalah masa cuti sekolah . so aku boleh kerja sambil belajar dengan yuran yg agak murah RM 17k. 

aku rasa dh sampai masa aku keluar dr zon selesa aku , start rutin baru yang mana aku pergi kelas dan belajar ..mula membaca dan buat masuk bidang pendidikan semuala .ini akan refresh balik segala ilmu yang kita ada. 

Rugilah aku tak grab peluang ini . 

apa motivasi aku ?

aku rasa aku perlu upgrade diri menjadi insan yang lebih baik . 
lebih baik dari segi ilmu pengetahuan dan bidang yang aku ceburi .

macam doktor nak jadi pakar kena sambung master kan, macam tulah cikgu 
kita nak upgrade kualiti kita dengan sambung belajar . 
cabar diri kita,fahami situasi pelajar kita yang kena belajar.

anak mrid exam SPM kita pun exam juga ..mana tau dengan kita belajar dpt beri mereka galakan ..

apa perasaan kalau kita dapat title "DR JAMALIAH BINTI MOHD ZABIDI "
Kawan kawan aku ramai yang dh sambung master, dan Phd beberapa orang. malah ada yang dh dpt title Dr pun . 

ya Allah di pagi 20 ramadhan ini Kau makbulkan lah doa kami amin....



ROAD TO MASTER UKM 2020

SELUSURI LAMA WEB INI https://koperasisiswazah.com

TAPI AKU KELIRU KOPERASI NI MMG BAWHA UKM KE HAPE ...BAIK MASUK LAMAN WEB UKM OFFICIAL TERUS ...

OKLAH ! 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...