Jumaat, 4 Oktober 2019

HOME PRO VS SENGHENG


Semalam lepas appoinment Iyad kami ke Tesco Melaka, tujuaan utama nak beli bidai kayu 
yelah dh guna mesin basuh baru mesti kena jaga kan ..nnt cepat rosak ...so kita belilah bidak nak buat halang matahari masuk dan beli sekali sarung mesin basuh ...

korang boleh lah ke kedai ni ...tapi pada aku tak berbaloi langsung ! menunya nasi putih , telor goreng mata dengan sayur kobis, oden semangkuk dengan ice lemon tea RM13.50 ..ko rasa ?

oklah kebetulan aku ke tesco jadi km masuk ke Homepro nak tengok harga mesin basuh semalam beli kat sengheng . nak compare lah konon ..tapi benda dh belikan ...hahah

sama harga kat sengheng ..


aku sengaja amik gambar ni washer 3 saiz...paling kecik 7g, 9 kg dan 11kg (kot tak nampak)

rupa-rupanya washer yang front load dengan top load tak sama besar. sebab kalau topload saiz 7 kg mmg kecik ..tapi yang front load boleh masuk baju lagi sebab keadaan dia tu 


macam di sengheng ada sambungan warranty jadi kita boleh dpt jaminan 5 tahun rosak apa apa dia akan ganti semula...

tapi macam insurans lah kalau dalam pada tu tak jadi apa maka takdelah apa apa berlaku ..bayarsajalah 200 lebih tu ...


aku rasa Lazada mmg murah tapi ada risiko yang lain pulak..

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...