Khamis, 17 Oktober 2019

Mini Gym


assalammualaikum 

Yesss..unexpectable...aku tak sangka suami aku nak beli benda alah ni
mmg aku tengah suka ke gym...hari hari aku g gym ..cuma hari khamis aku tak pergi dalam minggu tu..bila dia tengok aku hari hari nak g gym ..dia pun kata boleh lah beli

yang aku ni pulak ingat nak amik yang biasa biasa aje..paling mahal pun 1000...
sampai sekarang aku tak pasti keputusan ni betul atau tak..
tapi aku dah belek sama sama suami aku 
alat gym yang aku beli ni boleh claim kat LHDN bawah "gaya hidup"

ni alat dia ..aku mmg suka cross trainer dari bicycle...
ni screen dia ..


bola tu percuma ..trampolin tu kena beli RM350 kot
semua alat alat gym ni suami aku beli kat fitness copcept...aku rasa takut kalau aku tak guna ..membazir kut ..jadi aku pastikan hari hari aku buat atleast 40 minit ...aku kena buat ..macam mana malas sekali pun ..setakat dua hari ada benda ni kan rumah mmg aku buat ..




hah kat sini ..klausa nilah menyatakan kita boleh claim bawah gaya hidup
pastu suami aku cakap yang seribu yuran tahunan tu dh boleh claim 2K

aku perasan badan aku dah ada posture sikit ..tapi berat tak turun sebab aku tak diet ..maksudnya tak jaga makan 
lepas ni kalau nak kurus kena jaga makan 
apa yang kita makan itukah kita
aku kena minum air masak .
aku kena buang habit 3 in 1
lemak dalam badan aku naik 39% sedangkan normal kena ada 30%

BMI aku pun masih tinggi 28 ..yang normal kan 24, 25 pun dh border.
berat adeal aku adal 60kg

late ly aku timbang berat badan aku dh naik 70kg .!!!!!!ko rasa ??

allahu..

aku akan cuba lagi agar aku sihat ..aminn...
doakan guys!

p's aku nak g surabaya next week


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...