Selasa, 1 Oktober 2019

MESIN BASUH PART 1

aku balik sekolah dengan hati yang sungguh gundah gulana ..
tetiba Ustaz yang menyewa rumah aku tunjuk gambar bil air mencanak naik ke 220 ..Ya Allah ujian apakah ini ya Allah ..
sebagai seorang yang bertanggungjawab pasti aku akan memikul kesalahan ini ..tambahan pula ustaz tu cuma duduk 5 hari, jumaat balik kr Penang dan Isnin baru sampai semula ke Melaka.

dia dh siap tutup salurn paip yang masuk ke rumah ..
pendekkan cerita aku panggil kontraktor umah  En Fadhli utk betulkan. Sah! ikut firasat aku bocor paip bawah tanah .. Allah ..sebelum tu aku dh ricki ricki group taman umah aku kalau sesiapa bil umah dia naik tiba tiba...

duit tu ada ..ingat tu nak hala ke lain ..nampak nya kena ke lain pulak..

mula lah hati aku bercakap yang bukan bukan ..Allahu sikit je ujian Allah beri ..

petang tu jugak Fadhli sampai dan begitau plan dia nak buat . Rupanya ramai org satu taman aku dh offkan paip bawah tanah sebab bocor dan buat saluran paip baru luar rumha lalu ikut atap. dlm gelegor rumah ..ok lah ....

ikut jiran yang pernah buat bajet dalam 900 ringgit ..so aku pesan suami aku harga nya mestilah sekitar tu aje ..jangan cecah ribu ribu pulak 

dah aku dh janji pada ust tu yg kitorg yang akan tanggung kos bil yang lebih had penggunaan dia..
alang alang tu terus malam tu kitorang hantarkan tilam dan microwave oven yang suami aku dapat hadiah dr MPHTJ. 

rezeki ustaz tu ...tak dpt guna air dua hari dpt tilam baru dan microwave oven..Insya Allah nnt kami nak tukar cuckoo .coway yang lama kami akan bagi umah taman tasik pakai... kos terpaksa lah naik sehingga RM1060 . RM60 kos servis coway tu . 

dan entah apa punca suami aku bagitau macam ni,
" abg nak keluarkan duit ASB ..senaraikan lah apa nak beli .." termasuk bayar kos rumah taman tasik yang fadhli tu baiki .

wow! 8k apa boleh dapat ?

1. Mesin basuh
2. naikkan dapur belakang umah 
3. tv
4. aircond
5. dryer. 

so sekarang ni aku gigih mencari mesin basuh yang promo dalam Lazada ..ofkos lah yang auto . tapi kali ni aku nak beli frond load pulak . dan kalau boleh at least 10kg ..takkan nak beli kecil punya jenuh nak basuh . 

so mari kita tengok pilihan yang aku paling berkenan:





ok aku tangguh kan dulu...sebab aku perasan saiz 7.5kg dengan 8kg dan 9kg macam tak de beza sgt utk brand electrolux ni ..so kajian akna diteruskan ..stay tune!


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...