Rabu, 20 Mei 2020

CARA NAK RAWAT KURAP


Aku tak tahu masalah kurap ni serius . biasa dengar tapi tak pernah kenal mana satu kurap 
kalau korang nak tahu lebih lanjut baca di portal Myhealth 

oklah aku skip je ..
cuma aku nak share cara aku merawat seseorang tentang kurap ni ..korang boleh cuba kalau nak cuba

pertama korang kena tukar sabun mandi ...ada yang kata kalau kita pakai sabun yang tak betul akan mengeringkan kulit kita ..bila kulit kering dia cam tegang kulit kita ..so kita kena sapu lotion 

utk lotion aku pakai yang ni 
nama nya B12 beli kan farmasi dalam harga RM30 
krim ni mmg bagus sapu di kawasan kulit yang kering tu ...bila kering seseorang akan gatal ...tambah kalau disebabkan fungus ..iaitu sejenis kulat ...pastikan jangan share krim ni ..bila dan calit jangan calit lagi ...pergi basuh tangan supaya kuman tak masuk dalam bekas ubat tu 

aku serasi guna sabun mandi ni ..korang cubalah 

ni pulak krim yang disapu selepas B12, jgn sapu tebal ..nipis je..dan DINASIHATKAN  jangan sapu Beprogent sahaja tanpa B12 nnt kulit rosak ..B12 tu sapu utk lembabkan kulit yang kering. Ini apa yang aku faham ...


kalau gatal merenyam makan lah ubat ni satu biji.

PERINGATAN: MESTILAH MENDAPATKAN NASIHAT DOKTOR TERLEBIH DAHULU 
aku harap post ni akan membantu korang...

nak baca petua kena gegata ..baca di sini 

Betul ke gegata tu kena sembur dengan hantu 👻👻👻👻👻👻👻

wallahu 'alam bissawab

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...