Rabu, 13 Mei 2020

REVIEW PETI AIS SHARP


oklah memandangkan ramai sangat yang baca pasal peti ais, meh sini aku review pasal petia ais yang aku beli ni 

So far aku dah pakai sejak 2018..alhamdulillah mmg ok takde masalah ...harapnya biarlah berterusan .
dulu aku ada pakai petiaias panasonic yang mana hampir 12 tahun kami guna elok ..cuma lama kelamaan peti ais ni masalah nya ialah tak sejuk ..

ada kata masukkan gas setel ..tak tahulah kan 

oklah apa yang aku suka peti ais ni salah satunya besar. 700L ..pada aku antara yang besar lah ..dan dia takde pembahagi kat tengah macam samsung . pada pandangan aku bula ada kat tengah tu dinding macam sempit jadinya peti ais. dan paling best kan ruang beku dia ada 6 tray . so ko boleh lah buat stok barang basah seminggu ...

korang boleh tengokgambar sebagai rujukan 
Sharp 750L J-Tech Inverter Technology Refrigerator SJF95VMSS

ada panel ..tapi sumpah aku tak tahu nak guna 

bahagian pintu kiri dan kanan sama je 

extra cool ni biasa boleh letak lauk yang kita nak masak esok ..

ni mmg aku letak buha banyak banyak 

peti ais aku tak banyak barang belum restok
ni rupanya di dalam atas bawah 

seperti yang aku terangkan rupa dia taklah hensem macam samsung ..tapi oklah ...yg penting ko puas hati sebab besar ko boleh simpan banyak barang ..rupa tak macam Lee Min Ho ..tapi macam Captain RI dalam Crashing Landing ok apa..hahah...

ni senarai harga kat iprice

aku rasa rega dia kitorang beli dalam 3 ribu lebih tak ingat yang lebih tu berapa sebab kitorg beli TV sekali tu yang tak berapa ingat rege nya ..

tapi macam aku rasa masa tu ni yang paling reasonable harga dengan saiznya..masa tulah ...

kalua korang nak compare harga barang boleh refer sini 


semua benda dia boleh comparekan harga kat mana murah ..lazada ke go shop ke cjwow shop ke ..so senanglah kita beli kat tempat yang murah

tapi kan ni pandangan suami aku ..dia tak berapa berkenan beli dekat lazada semua ..sebab dia risau takde warranty ..

tapi aku banyak benda eletrik aku beli kat lazada ..antaranya HOOD, OVEN BEKO, set barang letrik rumha sewa aku aku beli FRIDGE, AIRCOND, WASHING MACHINE,aku beli semua ni dalam 1700 je kot ..

baca sini 

ni pasal brand Hisense aku beli utk rumah sewa

pasal aku beli hood dan oven

kalau pasal beli peti ais baca kat sini 

dan pasal mesin basuh pintu depan atau front load dan dryer brand electrolux baca di sini 

oklah harap post aku kali ini membantu korang korang yang nak beli barangan eletrik ..

wsalam jumpa lagi ...

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...