Jumaat, 8 Januari 2021

KAIN NORWEX SCAM ?

Aku mengkaji bab kain ni ..aku jumpa blog Kak D..kalau korang kaki blogger korang mesti kenal Kak D ni siapa ..dh lama kak D bertapak dalam dunia blogger ni 

cuba korang fahamkan dulu konsep microfibre ni 

..korang boleh baca versi penuh di blog kak D .. di sini 

http://www.dianaishak.com/2020/11/formula-mudah-membeli.html

ok aku amik sikit apa yang kak D cakap dalam blog dia ..

dia kata :

"Aku faham konsep microfibre sebab bio-cellulose mask aku tu pun sejenis microfibre juga.

Jadi aku tahu kenapa microfibre lebih mudah nak tanggalkan kotoran, kerana the fibre sangat halus, 1000 kali lebih halus dari rambut.
Bila fibre terlalu halus, dia melekap lebih rapat pada surface.
Contoh, dia akan melekap lebih rapat pada liang-liang kayu meja, membuatkan bila kita gosok kain, kotoran tanggal sekelip mata.
Sama macam bio-cellulose mask aku juga.
Aku guna bio-cellulose sebab ia sangat sangat halus (microfibre) membuatkan ia melekap dengan rapat pada kulit muka so that serum pada mask tu boleh diserap lebih efisien ke kulit yang lebih dalam.
Ini memang basic concept of microfibre.

Kalau seller bagi penerangan macam aku terangkan di atas, itu lojik.
Tetapi, kalau overclaim cakap kill germs up to 99%, ini agak membongak.
Because bacteria tak akan boleh dimatikan simply dengan cara tu.
In fact, normal cleaning products hanya boleh REDUCE bacteria.
Kalau nak bunuh bacteria, kena guna disinfectants."

so maksudnya betullah kita boleh hilangkan bacteria tapi bukan bunuh ..so korang kena basuh dengan air panas lepas guna kain tu ...

dan kalau korang refet web Norwex ni dia ada terangkan pasal Microfibre kain dia ..ok..korang boleh baca kat bawah ok..


kalau korang tak nak beli dengan agent agent norwex ni korang boleh beli direct ke sini ...tapi rugi sebab tak dapat 15% diskaun ..


ok korang boleh PM aku kalau nka try kain Norwex dengan harga yang PALING murah ....

+6016-236 6741





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...