Khamis, 23 Februari 2023

Guesthouse kembali ..

Assalammualaikum. Actually aku dh plan nak buat homestay ni sejak dulu lagi..sampaikan ada page aku namakan homestay aku . tapi ..lepas tu aku sewakan sekarang ni aku dalam proses membaik pulih rumah ni utk di jadikan homestay semula. 
ada beberapa proses yang aku dan suami kena buat sebelum kami mulakan operasi homestay ni 

antara yang penting aku nak buat :
1. naik taraf porch- tiles kos sekitar RM3670 - Paid 2500
2. baiki saluran sinki dapur tersumbat - free under indah water
3. langsir- aku dapat quotation satu rumah 2300 aku nak try kedai langsir di MITC kalau dpt murah 
4. beli cadar dua 
5. aku dah beli 6 bantal -rm108
6. beli tilam lipat extra 2 buah-rm300
7. cat luar rumah dan pagar - 
8. bersihkan laman- RM400 
9. uphostry sofa- 2300 anggaran kos



kesimpulannya banyak benda aku kena fikir sebelum boleh sewakn rumah ni 
termasuk basuh karpet dan letak di sana 






 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...