Isnin, 27 Februari 2023

Rumah Prima Bukit Katil

     Aku dh ke site rumah prima di Bukit katil ..asal harga nya 186K aku tak ingat berapa ratus ..sekarang dh naik RM207 K..nampak dh lama site board nya tu macam lama gila tergendala...aku masuk ke site dia ..betul betul sebelah laluan Warung Pak Enal..ala..majoriti org bukit katil tahu warung pak enal ni ...masuk masuk nampak bangunan dia ..mmg tengah buat tapi aku rasa macam projek ni ada masalah ...aku rasalah ..tapi kalau tengok dalam web dia kata dah 50% siap..

nampak tak bangunan dia

kalau nak ke site korang akan lalu kedai ni 

setakat ni aku tak berani lagi nak masuk dlm tu 

laluan masuk ke residensi prima


oklah aku nak bgatu ..aku duduk area taman yang masih ada pembnaan ..so depan mata kami hari hari dia buat bangunan.. mmg laju progress dia ..dalam sebulan dah boleh nampak rumah tu banyak siap ..dr sebelum nya ..yang ni aku tak pasti sebab bukan depan mata aku ..tp dr segi lamanya sign board tu macam dh lama ..eloklah naikkan signboard yang baru ...

yg no free semua tau! booking fees pun takde ...jadi terpulang lah korang nak beli ke tak ..cuma personally aku rasa cam risiko dan aku taknak beli ..dan kalau korang berminat tunggu dia siap tapi masa tu high demandlah ..

Throwback ek ..aku beli rumah taman tasik RM183 mmg tinggi dr yang sepatutnya ..kami beli rumah dah siap 80% kalau ambik loan LPPSA tak payah bayar percent yang tak siap tu ..LPPSA yang tanggung...itulh untungnya beli rumah under LPPSA tapi 4% lah dan tetap begitu. 4% pulak atas baki berkurang ..

skrg rumah taman tasik aku tu dah naik 280k kut ..dah naik 100K oklah kan ..nak jual pun lebih mahal ...tapi jangannnnnn! jual..mmg org berebut tau rumah area taman tasik utama tu ..dekat dengan MITC dan banyak kedai makan area situ ..dekat dengan UTEM pulak ..mmg port sesuai buat homestay ..aku nak keja keras jana pendapat dr situ dan pastikan dengan keuntungan dr taman tasik aku boleh buat another homestay lagi insya Allah 

modal nak buat hmestay ni 7k ..semoga dapat balik modalnya ni ...
kita rancang baik baik ..insya Allah 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...