Sabtu, 7 September 2024
Masjid Al Serkal , Phnom Penh
Courtyard by Marriot Phnom Penh

Doakan semoga aku selamat sampai ke Melaka dengan anak anak aku …
Sabtu, 31 Ogos 2024
cameron highlands 2024
![]() |
| Beli aiskrim jenama ni ada halal |
![]() |
| Dessert tersedap! 10/10 |
![]() |
Khamis, 1 Ogos 2024
Rumah sewa vs homestay
Kalau korang ada sebiji rumah. Aku nak share .. korang patut jadikan dia side income
Pengalaman aku antara sew dan homestay better kirang buat homestay.
1. Rumah terjaga
2. Lebih untung
3. Kita boleh tengok rumah selalu.
Nak kata banyak kerj sgt pun tak juga. Kalau ko tak larat amik sebulan 4 kali kemasukan pun ok. ( bergantung stay berapa lama)
Aku ada daftar dalam air bnb tapi ada benda yg aku tak suka. Pertama, duit lambat masuk. Penyewa dh keluar baru duit masuk. Kedua, kita tak dpt adjust. Maksudnya nak pilih bil dia nak duduk. Macam air bnb , booking dot com mmg best.. tapi kalau ko yg kena kemas mmg tak terkejar.
Melainkan ko ada pekerja yg mmg bersihkan rumah . Itu ok.
Kalau ko macma aku, jenis nak kemas sendiri sebab tak puas hati org buat cincai.. kita nak jaga reputasi homestay. Tambah kita jenis kedekut. Dpt rm250 nk bayar org kemas rm100 tu kemas saja tau. Tak masuk basuhkan cdar semua.
Kalau 4 mlm dpt seribu oklah byr seratus.
Macm aku aku settlekan sendiri.
Kalau boleh rumput pun nak mesin sendiri. Bukan apa nak jimat kos dan puas hati.
Alhamdulillah setakat ni ramai jugak repet customer.
Macam budak ni .. siap tanya akak nak jual rumah ni tak.. sebab semua dh suka… adoi ! Risau pulak aku dengar.
Nasib gurau je tau!
Ok lagi satu lokasi rumah sgt penting. Kebetulan homestay aku ni dekat gila dengan MITC
Jadi kalau ada event kat mitc mmg org carilah..
Mana tak nya tk sampai 2km kut.. tempat makan bersepah.. ada dobi, kedai kopi, woodfire, ayam geprek.. makan makan semua sedap dan dekat dekat je…
Harap ramai suka stay di hs aku.
Kalau korang nak tips start bussiness homestay boleh komen ..
Jumaat, 19 Julai 2024
Ipad vs laptop
setelah menggunakan ipad .. aku akui ipad ni ada banyak kelebihan ketika kita nak mengajar dan membuat catatan berbanding laptop.
tapi utk menaip dan membuat kerja ..laptop paling mudah. tapi kalau katakan kita cuma ada satu pilihan sama ada nak beli ipad atau laptop aku suggestkan beli ipad..sebab kita bleh beli keyboard asing . dan ipad terus dapat berfungsi seperti laptop.
aku beli ipad air M2 terkini baru keluar tahun 2024 ni ...mmg setakat ni aku berpuas hati dengan ipad. banyak benda aku boleh buat on teh spot . sebagai contoh nak amik kehadiran murid, nak edit dokumen , buat nota, kerja dan sebagainya .
so sebagai cikgu aku mmg sugggest korang beli ipad. dan paling best kalau korang guna LCD projector ipad ni boleh je connect terus tanpa guna cable..pastikan line internet kuat .
skrg aku sedang melihat lihat apps yang boleh digunakan untuk permainan interaktif dalam kelas.
barulah namanya PAK21. ada penggunaan teknologi dalam kelas.
kadang ada teknologi pun tak kena cara pengajarannya tak membantu juga.
HARI PERTAMA MASUK KERJA
maka tamatlah 60 hari cuti bersalin, aku masuk kerja hari ini. masuk kerja hari ni budak tengah exam pertengahan tahun . Aku sampai sekol...
-
OK..apa yang aku nka share ni adalah berdasarkan keputusan peperiksaan SPM yang baru keluar semalam. 5 Mac 2020. ok kita pergi satu pe...
-
BELAJAR MENJAWAB SOALAN SECARA ONLINE DI SINI CONTOH SOALAN KBAT BENGKEL PEMBINAAN ITEM KBAT PT3 DAERAH SEPANG-SMK DENGKIL (16 MAC 2015...




















































