Ahad, 13 Mac 2016

ipoh; amazing town!

saya asal dari perak .saya membesar di kuala kangsar..tp sejak akhir akhir ini kami banyak meluangkan masa di ipoh..apatah lagi mak mertua sudah bertukar tempat kerja di Ipoh..naik pangkat ..tahniah mama..amazing mama..bukan sekadar hebat di office malah di rumah ..i'm adore her a lot !

okay ..everything in ipoh is interesting..places people and of course food...murah dan delicious! jadi sebelum balik kuala kangsar atau selepas kami mmg akan berkampung dulu di ipoh ..pastinya jalan jalan dan carik makan...
 





memandangkan terlalu banyak post yang dah di buat oleh blogger blogger berkenaan tempat tempat makan menarik di ipoh ..kali ni kita nak review sikit pasal beberapa port makan yg kami dan try..antaranya Thumbs Cafe..mmg best....dia punya deco memang superb ..mempamerkan barang barangan antik..seperti radio lama, mesin jahit dan sebagainya..kami memang suka cafe yang hipster decorationnya...dan ambience very calm dan sebagainya...masa makan ni cuma kami berempat ..iaitu saya suami mak dan orked..sebenarnya abah masih di wad..jadi untuk menggembirakan hati mak kami bawak mak jalan jalan....abah baru balik dr umrah dan masih tidak sihat....

apa yg kami makan di sini..saya order chicken chop mak order bihun goreng dan suami saya order nasi goreng..sebelum tu kami makan dessert pavlova ..dan sebelum balik sempat sy merasa macaron ice creamnya ..sedikit manis dan sy kurang menyukainya..

overall saya puas hati alaupun makanan mak kurang feveret ..sy rasa kita kena cuba makanan yg popular di situ ..sebab kadang kadang apa yg kita makan bukan expertise mereka kan..

malam berikutnya kami pergi ke ipg ipoh utk cari burger banjir..menu yang famous...menu full tank...mmg mabeles dan air buahnya pun sgt ohsem ..jap google gambaq!

apapun kalo nak kesana carik \ipg ipoh ..bebetul depan ipg..tapi kedainya tersembunyik sikit tak berapa nampak..

sedikit info utk makan pagi pergilah area stadium ipoh ..mmg banyak kedai makan area situ dan Insya Allah sedap...itupun kami belum cuba lagi Restoran Tasik Raban ..yeke namanya gt..apapun prgilah ke ipoh dan nikmatlah cara hidup mesyarakat di sana yang baik baik dan mesra alam ..ewah..okayy nak gerak ke teluk intan pulak...bye Adios!



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...