Isnin, 28 Mac 2016

Paris! Plan 1

aku berangan angan ingin ke kota london..mampukah aku?pastinya mahal..dan hanya org yang kaya kaya mampu ke sana..dan aku akan kesana ?
tadi semasa sibuk sibuk baca facebook..terbaca post pasal tiket ke london dengan oman air harga rm 1400+ biar betul ..tak masuk akal..murahnya,,,kebetulan hafidz depan laptop aku pun cakap acah acah "abang ..jom ke paris nak ?tiket baru 1400...hafidz pun buka web dan search ..haaah ..mmg murah.."jomlah ..bila lagi nak pergi harga tiket murah macam tu..." tak sangka .dia pun setuju..then terus booking ticket flight untuk ke france tiga org ..aku ..hafidz dan orked..kenapa bawa orked ..sebab orked terlalu kecil untuk ditinggalkan ...

aduh!macam tak percaya aku akan ke paris...namun bila google tempoh masa 6 hari kami berjalan ke paris terlalu singkat..dr 2 jun dan balik 7 jun..6 jun 1 ramadhan dan kami menyambut puasa di Paris..Ya Allah ..permudahkanlah urusn kami bermusafir dengan meninggalkan 3 hero......Ya Allah peliharaah anak anakku nnt setinggalnya aku pada ibu dan ayah mertua ku...nnt ibu janji akan bawa korang naik caravan di aukland..new zealand atau australia

ok urusan flight selesai sekarang nak tinggal dimana dan pengangkutan..kebiasaan org naik train..dan bus lebih murah```
..kami mempunyai masa yang sangat singkat ..maka ..masa sgt berharga..kami perlu sediakan duit utk memudahkan urusan kami ke sana ..

cadangan initerary ke paris dan london...

flight 9.35 pagi dan sampai malam ..lebih kurang 7.35 malam ..
di mana hotel yang paling hampir dengan airport? mudah sampai dan dpt berehat..aku berkira utk sampai malam di eiffle tower..kerana malam lebih menarik berbanding siang.....

shopping ?tiada dalam fikiran aku utk shopping mewah mewah..paling tidak dpt kasul scholl..atau clarks itu sudah bagus..dengarnya t shirt murah di primarks..harap betul tak payah lah kami bawa barang yang banyak nnt...

perlu di ambil kira keselesaan orked
dan orked perlu sihat utk sama sama berjalan ..kalau tidak semua harapan ku musnah..\ya Allah sihatkan kami untuk permusafiran ini.

makanan..aku sudah fikir utk bawa beras dan rice cooker..serta sedikit makanan yg boleh tampung kami di sana dan paling lekeh pun kami akan makan kebab ..aku juga takdelah berangan nak makan di hotel mewah ataupun restoran yang fancy2

kita simpulkan :

  • Paris, FRANCE - Eiffel Tower,Champs-Élysées, The Louvre, Arc de Triomphe, Notre Dame,...etc
  • London, ENGLAND - London Bridge, Big Ben, London Eye, Buckhingham Palace, Notting Hill, Oxford Road, Bicester Village..etc
  • Brussel, BELGIUM - Grote Markt/Grand Palace, Manekin Piss, Antomium, Mini Europe..etc
  • Amsterdam, HOLLAND - Tulips in Keukenhoff, Windmill at Sansee Schan, Vollandam, Amsterdam Canal Ring, I Amsterdam, etc
  • Frankfurt, GERMANY - Dom Römer, Eisener Steg, Flohmarkt, Zeil, etc
  • Dan bandar-bandar lain
UPdate later.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...