Ahad, 8 Ogos 2021

8 hari IF

 aku tak pasti betul ke berat badan aku turun . 

tapi pagi tadi timbang 72.9 kg , selepas aku amalkan IF selama 8 hari ..itu pun ada dua tiga hari yang aku puasa hanya 13 jam atau 12 jam ...kebanyakkannya 17 jam ..

aku rasa aku silap pada makanan ..aku tak kontrol amik portion makan ..so kalau nak cepat turun berat badan aku suggest time makan ko makan dalam piring je ..kenyang ..percayalah masih kenyang walaupun dalm piring je makan ..nak tambah sikit lagi .. atleat tak lah ko terus makan sepinggan 

aku mula dalam 74.6 kg macam tulag ..so sekarang bangun tido 72.9kg adalah dalam 1.7 kg berat aku turun ..

so aku berkeyakinan ada peluang utk aku turun berat badan lagi ..

aku akan teruskan teknik makan jam 1 tengah hari .. last makan 7 malam 

lepas ni mulakan makan oat dulu ..lepas tu baru makan nasi ..supaya nnt malam dh tak rasa nak makan nasi bila malam ..kalau makan awal nnt malam nak makan benda berat lagi ...

lagi stau yang aku tak buat ialah exercise masa puasa atau IF ..setakat ni aku mmg minum essenso dengan susu takde gula ...cuma diet aku tak cantiklah sebab macam kdg ada lauk sayur kadang takde lauk sayur ..

oklah aku ni kan sekarang tengah gigih suka tengok rumah orang yang suka susun susun makanan tu ..aku pun rasa cam nak beli bakun woven isi stock makanan ..

korang penah tengok IG rita rudiani tak ?

best tau ..dia pun suka deko deko ni ..ada video anak dia restockmakanan bestnya kalau dapat buat macam tu 


Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...