Sabtu, 28 Ogos 2021

SELESAI HUTANG CELCOM

 ALHAMDULILLAH ...selesai hutag iphone 11 yang aku beli tahun lepas utk besday suami aku ...aku ingat aku beli masa besday dia ..aku hutang 3599 utk iphone 11 128G..

tadi aku settle kan bayaran RM1496..aku dh malas nak fikir utk ke rugi yang aku tahun bulan bulan aku takperlu bayar mahal mahal lagi sampai RM225. setel! satu hal...

kedua ...aku tukar plan dari RM98 50G ke 58 16G ..ok mmg sikit ..tapi aku tak pakai sgt pun ..aku kat rumaah ada unifi so aku rasa ok kut ..tambah wasap,telegram ,youtube free unlimited oklah ..kalau tak aku dh nak tukar ke UNIFI kakitangan awal tu ...sama gak RM58

budak celcom tu bgtau kalau akau amik plan m ni dapat free hp ..nak tak?

mula mula aku terfikir eh! nak buat apa tepon banyak banyak..kat rumah ada samsung lama suami aku, ada tepon yes dh kong batery nya, ada tab lenovo kpm bagi ..slow ya ampunnn!...

pastu ni dapat samsung A02 ..percuma ..kalau beli harganya sekitar 400 lebih ..

oklah setel satu bab ..

kemudian suami aku saja cakap ..saya nak tukar plan jugak lah ..boleh dpt free phone..pastu budak tu pun check ..pastu dia kata "tak penah amik telefon free ke?"hah! amik tiap tiap tauun ke cemana ni ..aku terpikir hahah..rugilah tak amik phone..maksudnya gini setiap dua tahun ko renew plan ko koboleh dapat tepon baru ..

aku tak pasti phone free ni sebab loyalty customer atau new customer pun dapat ...

so bila dia check suami aku layak dapat phone realme c12..oklah kan ..kalau beli phone ni rege Rm500 lebih ..so gembiralah aku balik rumah bimbit dua fre handphone.

bayar 1496 tolak 800 rege phone baru ..adalah baki 600 yang aku keluarkan bayar pada celcom ..bila dapat pphone free gini udah rase takde nilai phone ni ..free je ditrebannya ...


oklah ...itu sahaj nak share..so akuada plan lain seterusnya selepas setelkan hutang . lepas ni satu satu hutang akan aku setelkan ...


ni realmi imran ...

ni samsung ihsan ..budak 4g LTE aje...

**** sakit hati bill september ada tunggak RM500 lebih ..aku gaaghkan diri bayar sebab hanya nak bil tertera RM 62 sahaja . Dugaan ..dugaan....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...