Sabtu, 23 Jun 2018

Rezeki yg mana lagi mahu kau dustakan, Ama.

Alhamdulillah 
Alhamdulillah 
Alhamdulillah 

Hari ni aku menerima kunci honda city, tak sangka Allah SWT memakbulkan doa aku memiliki kereta ini. Betullah kata org ... kata kata merupakan doa. 

Kalau korang nak beli kereta Honda aku suggests kan beli dekat Kah Mohot ni mmg layanan dia tiptop terutama dengan Alan . Mmg tak menyesal punya. 

Oklah bagi yg belum baca post pasal kereta ni boleh refer link ni nanti.. 
so ! Akhirnya aku membeli Honda dengan harga setelah tolak GST dan Bonus Raya dan aku tak tahu apa lagi yg dia tolak yg aku tahu aku beli Honda no downpayment dan full loan aku cuma 
RM 66 000. Aku cuma bayar RM3300 itu sahaja. RM2200 tu insurans so ibarat aku bayar deposit RM1100 je. Interest Maybank 2.6%. Aku tengah pikir kaedah nak bayar hutang kereta ni dalam masa tiga tahun. Janji tiga tahun settle kereta! ✋🏻Tolong lah doakan aku ya! 

Ini Alan  call dia kalau nak beli kereta. Bagus! 

So lepas dah dpt kereta maka kami pun memulakan misi ke Sepang nak berhari raya dengan kawan lama masa belajar di UM dulu. Hujan lebat sungguh! Nyaris nyaris kami cancel ke sepang. Tapi akhirnya pergi jugak. 



Dapat jumpa Faridah dan Izati. Dua dua pernah jadi roomate aku. Dengan izati lama gak. Masa tahun akhir tu kami duduk berdua aja. Time tu semua dh grade. Tinggal kami sebab aku Pendidikan Izati Accounting. Yanh lain dh mula kerja. Masa aku habis Izati masih ada lagi Satu semester  kalau tak silap! Faridah dh kerje dekat Fomema Damansara. Tapi lepas kahwin Faridah, berhenti kerja dan focus pada family. 

Izati masih kerja di AnNur Hospital di Bangi. Nnt aku post entry pasal diorg. 


Lajak kaki ke Mitsui nak beli toys . Nasib dpt beli. 

Sapa suka batang branded eloklah g sini. Mmg banyak buyik . Aku tak de niat shopping so tak membeli pun . 


Saje amik gambar buat kenangan. Tapi next time nak mai jugak cari baju baaju bidak . Banyak buyik jual baju baju budak. Baju tidor 19.00 murah ko Jbaby pun 23 ringgit.. hahah.. 

Oklah . Nnt aku sambung cerita. Pasal beli kereta boleh search post post laa type keywords Honda 🤩🤩🤩

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...