Sabtu, 18 Julai 2020

HADIAH BIRTHDAY SUAMI KE 37




Mula asalnya aku tak berniat nak belikan hadiah ...ingat nak bagi kek dan sedekahkan nasi lemak tuk budak opis dia ...tertiba aku terfikir pulak....apa salahnya hadiahkan telefon ..sedangkan masa aku takde harta sangat ..setiap kali besday dia hadiahkan aku benda yang best best...tepon dua tiga kali aku dapat ..zaman duduk jasin dia hadiahkan tepon nokia ..masa tu ..hat aku pakai tu kira paling latest ..
pastu hadiahkan aku anting anting, tak pakai sebab aku pun mmg tak bertindik sejak kecil ..

pastu hadiahkan telekung siti khadijah ..kiranya mmg dia ingat besday aku dan hadiahkan sesuatu ..

berbalik pada aku hadiahkan dia iphone 11 tu ..aku sebenarnya beli melalui celcom ..macam amik plan kemudian dapat beli phone ...aku beli phone ni contract dua tahun ...bulan bulan aku kena bayar harga phone RM126 plus bil aku RM98 so total RM224.. 

sebelum ni pun aku mmg pakai celcom tapi takde contract...
oklah tu so far internet takde problem pada aku ok ..

aku beli hari ahad ..maghrib pulak time tu ...12 hb Julai .besday suami aku 14 Julai tawakkal jelah ...

aku check dia kata penghantaran 4-5 hari ..tapi masa aku call celcom cakap aku tersalah alamat tu dia kata aku akan dapat tepon dalam masa 7-14 hari ..mak aihh lambat nya ..sekali ..lepas dia aktifkan kontrak aku ..terus aku tengok status complete..hari Selasa ..masa besday suami aku org GDEX tu call ..cakap aku ada kat rumah tak nnt, sebab dia nak hantar barang kena tulis ic bagai ..alhamdulillah ..ontime sungguh dia sampai ..

so dalam tengah hari jam 2.30 ptg tu maka aku pun terima iphone 11 dari celcom dengan selamatnya ..aku tak beli iphone se 2020 sebab pada aku terlalu kecik dan tak sesuai utk org bekerjaya yang banyak benda nak guna

ni kira pakai baik baik sampai bila bila ...agak agak sepuluh tahun ko tukar lah ..

ok masa aku beli tu aku cuma bayar upfront 3 bulan RM378 sahaja ...dan lepas tu dia terus kira installment . harga phone tu kalau beli cash dalam RM3599...mahal kot phone rege macam tu ...

aku pun tak ingat rege aku beli iphone 7 plus dulu 
12 mac 2017 



throwback pulak hp yang aku ada...
nampak tak uzur sangat note tu aku ..siap tertanggal dari screen...

amik gambar pun ada garisan sebab screen pecah..ni gamabr tepon bestari yang kerajaan hadiahkan tu 

ni note kesayangan aku ..g paris pun amik gambar dengan note 2 ..g mesir pun ..masa g mesir note 2 hafidz pecah berderai ......




Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...