Sabtu, 4 Julai 2020

HLP dan DYSON

alhamdulillah 26 hb Jun ari tu aku dh selamat submit permohonan HLP aku dengan video pembentangan . apa perasaan aku hari ni ? aku rasa lega dh hantar tapi aku tak pasti apa yang aku buat itu menepati ..namun aku beranggapan tajuk aku di kira agak uptodate berbanding ada kawan aku buat menggunakan aplikasi Tarsia dalam bab sirah. sebab penggunaan aplikasi dalam pembelajarn Abad 21 rasa ya popular pada beberapa tahun lepas ..2017.. oklah aku telah memilih tajuk Digital learning in new norm in education tapi aku buat tajuk utk uji tahap kesediaan guru Pendidikan Islam Melaksanakan Pembelajaran Digital

harapnya adalah peluang aku nak sambung belajar dengan bantuan penuh biasiswa kerajaan Malayisa.Dijangka pada tahun 2023 ada lebih kurang 60000 guru yang mempunyai Phd. 

DR. JAMALIAH BINTI MOHD ZABIDI

Ada gaya tak agak agak nya 
hahah..aminn..doakan lah ..dalam lingkungan 5 tahun akan datang .

kita berusaha semoga ada jalannya..kebetulan aku mmg suka bab bab mengkaji ni ..mmg sejenis minat...berangkai rangkai aku mengkaji..

Dan alhamdulillah segala puji bagi Allah SWT, suami aku pun berjaya dalam viva masternya pada 2hb Julai lalu ..dalam Bussiness Admin di UTEM.. so dia kata nak terus sambung Phd. Paling bagus kalau dapat biasiswa kalau nak bayar adalah dalm 40k utk sambung Phd .. banyak jugak tu ..

oklah aku pun tadi dah singgah Seng Heng nak pergi beli vacum dyson..itulah sejenis yng tak menyabo..aku kira kira bulan bulan aku kena spent RM138 utk dapatkan vacum tu ...harga ikutkan RM2979 tapi dapat rebate 100 pastu aku dapat gak warranty 2+1+2 ..so lima tahun kalau ada apa apa kerosakann sengheng akan ganti kan ...

diam tak diam aku usha dia punya kerus harga nya dalam RM228 kerusi tu lawa tinggi utk bar kitchen ...suka tengok ada style...
aku nak beli dua je pun 


sebenarnya ada je aku jumpa orang jual RM1800 vacum ni tapi bila aku pikir balik ko spend sampai 1k lebih sekali ..rosak ..macam mana tu ..warranty seller kasik setahun je ..kita dh lah pakai vacum ni ganas ...nak bersihkan satu rumah ..

aku ingat masa aku beli iron phillips pun suami aku kata membazir..sekarang ni elok je diorg pakai iron tu nak iron baju senang je ..

samalah vacum ni ..memang aku akui mahal gila tapi sebab pikir nak mudahkan kerja aku beli lah jugak ..dua tahun ikat dengan kat kredit maybank. tapi oklah RM138 tu ..sekali ko beli barang kat speedmart je dapat jajan jajan...

oklah ...aku pun dh habis bayar hutang perabot kat TTU...

korang doakanlah aku dpt sambung master. aku rasa macam nak amik full by research tapi tak tahulah macam mana ..sebab aku ada lemah sikit kalau exam ni ..sejenis yang takut masuk exam ...

oklah dah lewat malam ni.



Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...