Selasa, 8 Ogos 2017

Review CheGo Aeon Bandaraya Kota Laksamana Melaka

minggu lepas Rabia dtg melaka.. kami decide nak makan kedai makanan korean . Maka kami masuk ke Chego di Aeon Bandaraya Melaka.

Alhamdulillah mmg kedai nispt sijil halal Jakim aku tengok dia display belakang kaunter pembayaran.
Ini Rabia kawan aku yg sama sama ke Korea buan Mac lepas. Dia lawyer dan ada firm sendiri kalau nak ambik khidmat guaman boleh contact Rabia. 
So bila dah tengok menu aku nak makan ikan makerel bakar. Dan aku request jugak nak mamakan toppoki. Air aku order air teh hijau dia . 

 Ini menu Rabia order. Dia makan kimbap daging . Aku tak suka sgt sebab bau daging dia yg sangat kuat

Ini toppoki. Dia campo dengan suun dan sosej. Sedap jugak 

Hah ni order aku . Side dish dia dalam 6.60 dan ikan tu mahal dalam 16rm sup dan buat seta kimchi adalah side dish. Nasi 3 ringgit kot. 

Ini interior design dia. Cantik teringat Korea . 

Pada aku makan kat sini boleh tahan sedap nya dan rasa ikan bakar yg aku makan tu sebijik rasa ikan di Korea. So kalau korg teringin sngat makan je kat sini. Tapi pada aku makanan korea ni mahal sikit. Satu kepala korg bajet rm50. Mahal kan? Mel sepupu Rabia order nasi goreng kimchi tapi aku tak recommends sebab rasa dia macam nasi goreng kampung . Hahha... apa ke korea nya gitu... 
ada satu lagi kedal korean nama Mr Dakgalbi baru nak bukak tapi belum bukak .. next time kita review Dakgalbi pulak ya....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Perlis - Hatyai 2024

 Aku book hotel Disember 2023. Masa balik dr Genting. Masa tu aku cuma fikir nak bawak anak anak berjalan sekerap yg boleh. Misi tahun ni be...